دانش بنیان

اشتغالزایی دانش‌بنیان‌ها در سالی که گذشت؟

علیرضا زراسوندی مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به گسترش پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و مراکز کارآفرینی در حوزه اشتغال دانش بنیان گفت: شرکت‌های دانش بنیان تاکنون برای ۴۰ هزار نفر اشتغالزایی کردند.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ زراسوندی از تلاش وزارتخانه برای توسعه دیپلماسی علمی در پارک‌ها و مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

وی افزود: با پیگیری مقام مالی وزارت علوم بحث دانش بنیانی و اشتغالزایی و تدوین و ابلاغ دو آئین نامه مهم «جهش تولید» و «حمایت از تولید دانش بنیان» بحث اشتغالزایی و تولید و به کارگیری فارع التحصیلان محور همه دستورالعمل‌ها قرار گرفت.

زراسوندی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان، واحدها و هسته‌های فن آور در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰ هزار شغل را در پارک‌ها و مراکز رشد و موسسات دانش بنیان و کارآفرین ایجاد کردند گفت: با تمهیدات صورت گرفته ایجاد ۴۰ هزار شغل محقق شد.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

حمایت از طرح‌های اشتغالزای دانش‌بنیان


مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم تأکید کرد: اگر مسئولان از نظر بودجه و اعتبارات، پارک‌ها و مراکز رشد را کمک کنند این مراکز محلی برای ایجاد شغل‌های پایدار خواهند بود و اگر حمایت‌ها مانند امسال باشد می‌توان شغل‌های بیشتری را در سال‌های آینده ایجاد کرد.

وی با اشاره به ایجاد پردیس‌های تخصصی جدید از سال گذشته افزود: شرکت‌های دانش بنیان در این پردیس‌های تخصصی متناسب با نیاز کشور فعالیت می‌کنند.

زراسوندی همچنین آینده شرکت‌های دانش بنیان را در عرصه اقتصاد کشور و اشتغالایی درخشان پیش بینی کرد و متذکر شد: البته این آینده درخشان، حمایت مالی مسئولان را می‌طلبد.

مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم از تلاش وزارت علوم برای توسعه دیپلماسی علمی در پارک‌ها و مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان سخن گفت و افزود: پارک بین المللی جمهوری اسلامی ایران امسال در سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران و به منظور تمرکز شرکت‌های دانش بنیان ایرانی توانمند در عرصه رقابت جهانی و سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی در ایران ایجاد شده است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن