مناطق آزاد

ارس کانون تامین مالی دانش بنیان ها در مناطق آزاد

نکات برگزیده مطلب

  • تسهیلاتی که برای شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه وجود دارد، شامل تسهیلات تولید صنعتی و سرمایه در گردش یک میلیارد تومانی برای شرکت‌های دانش بنیان و ۲۰۰ میلیون تومانی برای شرکت‌های فناور، تسهیلات نمونه سازی تا سقف دریافتی ۵۰۰ میلیون تومان برای شرکت‌های دانش بنیان و ۱۰۰ میلیون تومانی برای شرکت‌های فناور، لیزینگ یک میلیارد تومانی برای شرکت‌های دانش بنیان و ۱۰۰ میلیون تومانی برای شرکت‌های فناور و وام ضروری ۵۰ میلیون تومانی برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور جهت توسعه زیرساخت فناوری است.

پریسا بهلولی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری ارس در گفتگو با رسانه ها گفت: صندوق پژوهش و فناوری ارس به شرکت‌های فناور و دانش بنیان به اشکال مختلف تسهیلات ارایه می کند و از شرکت‌هایی که نوپا بوده و در مرحله ایجاد کسب و کار جدید هستند، حمایت می‌کند. در عین‌حال به شرکت‌هایی که در …


پریسا بهلولی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری ارس در گفتگو با رسانه ها گفت: صندوق پژوهش و فناوری ارس به شرکت‌های فناور و دانش بنیان به اشکال مختلف تسهیلات ارایه می کند و از شرکت‌هایی که نوپا بوده و در مرحله ایجاد کسب و کار جدید هستند، حمایت می‌کند. در عین‌حال به شرکت‌هایی که در حال راه‌اندازی خط تولید صنعتی خود هستند یا خط تولیدشان را راه اندازی کرده‌ و در مرحله گرفتن سفارش و ورود به بازار قرار دارند، به صورت سرمایه در گردش تسهیلات ارایه میکند.

اعطای تسهیلات لیزینگ خرید محصولات دانش بنیان هم توسط صندوق پژوهش و فناوری ارس انجام می‌شود. در این نوع تسهیلات وقتی شرکت دانش بنیان و فناور محصولاتش را تولید می‌کند و به یک شرکت غیردانش‌بنیان به فروش می‌رساند، قرارداد فروش را به ما ارائه و صندوق پژوهش و فناوری ارس، تسهیلات را به حساب شرکت خریدار واریز می‌کند. این روش مطمئن‌ترین تسهیلاتی است که می‌توانیم پرداخت کنیم، چون امکان بازپرداخت پول ما زیاد است.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری ارس با تاکید بر اینکه صندوق پژوهش و فناوری ارس اولین صندوقی است که در بین مناطق آزاد شکل می‌گیرد تاکید کرد ما می‌توانیم از مناطق آزاد مختلف کمک بخواهیم که کارگزار ما باشند و به شرکت‌های دانش بنیان خدمات بدهیم یا ضمانت‌نامه صادر کنیم. در واقع صندوق پژوهش و فناوری ارس می‌تواند عامل مالی مناطق آزاد مختلف در حمایت از شرکت‌های فناور و دانش بنیان باشیم.

تسهیلاتی که برای شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه وجود دارد، شامل تسهیلات تولید صنعتی و سرمایه در گردش یک میلیارد تومانی برای شرکت‌های دانش بنیان و ۲۰۰ میلیون تومانی برای شرکت‌های فناور، تسهیلات نمونه سازی تا سقف دریافتی ۵۰۰ میلیون تومان برای شرکت‌های دانش بنیان و ۱۰۰ میلیون تومانی برای شرکت‌های فناور، لیزینگ یک میلیارد تومانی برای شرکت‌های دانش بنیان و ۱۰۰ میلیون تومانی برای شرکت‌های فناور و وام ضروری ۵۰ میلیون تومانی برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور جهت توسعه زیرساخت فناوری است.

بهلولی گفت: تاکنون در حوزه پزشکی، شیمیایی، نانو، کشاورزی، مکانیک، ماشین‌سازی، نساجی، دارویی و بهداشتی، صنایع فلزی، برق و الکترونیک، چرم، سلولزی، نفت و گاز و… از شرکت‌ها حمایت کرده‌ایم.
پریسا بهلولی در مورد مزیت شکل گیری صندوق پژوهش و فناوری ارس اعلام کرد: در صندوق پژوهش و فناوری ارس شیوه نامه‌ای تصویب شده که مکمل مشوق‌های سرزمین اصلی است. تخفیف در هزینه زمین، تخفیف در مجوز فعالیت اقتصادی، تخفیف در عوارض عمران شهری و نحوه بازپرداخت هزینه زمین شرایط خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان به وجود آورده است. ما حتی سوله‌های استیجاری نیز در اختیارشان قرار می‌دهیم.
شرکت برای راه اندازی کسب و کار نیاز به پول و مشارکت دارد. ما می‌توانیم تسهیلات بدهیم یا در طرح‌های آنها مشارکت کنیم و در سود و زیان آنها شریک باشیم. به این منظور پروژه هم‌سرمایه‌گذاری با شرکت‌های دانش بنیان و فناور را شروع کرده‌ایم و به شرکت ها اعلام میکنیم هر کدام که نیاز به تامین مالی دارند، به ما مراجعه کنند و ما بعد از بررسی‌های لازم پروژه هم‌سرمایه‌گذاری را انجام دهیم.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری ارس گفت: ما با دانشگاه‌های زیادی در ارتباط هستیم و با شرکت‌هایی که در مراکز رشد و فناوری دانشگاه‌ها هستند، ارتباط خوبی داریم. معمولاً شرکت‌های زیادی از دانشگاه‌ها درخواست‌هایی برای ارائه تسهیلات دارند ولی عموماً نوع تسهیلاتی که به آنها داده می‌شود، از نوع نمونه سازی خواهد بود، چون ایده‌هایی که در دانشگاه شکل می‌گیرد، عموماً به مرحله نمونه‌سازی رسیده است، لذا ما از محصولاتی که در مرحله نمونه سازی هستند، حمایت می‌کنیم. همچنین اگر ایده‌ای در دانشگاه رشد یافته و به مرحله تجاری سازی رسیده باشد، نیز از آن حمایت می‌کنیم.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن