مناطق آزاد

فعالیت ۶۸۰ واحد نوآور و فناور در مناطق آزاد ایران

مرتضی بانک امروز (یکشنبه) در برنامه زنده تلویزیونی «در انتهای الوند» شبکه دو سیما، از فعالیت ۶۸۰ واحد نوآور و فناور در مناطق آزاد کشور خبر داد.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: فعالیت واحدهای نوآور و فناور در مناطق آزاد گشایش اقتصادی و سرمایه گذاری را به همراه دارد، این ظرفیت تازه ایجاد شده در مناطق آزاد یکی از محورهای اصلی حمایت از جریان تولید و افکار نوپا و سازنده در این مناطق است.
مرتضی بانک تاکید کرد: مهم‌ترین هدف ما با توجه به پیام مقام معظم رهبری، برای گام دوم انقلاب، تهیه منشور گام دوم در همه مناطق آزاد کشور بوده است که تا یک ماه دیگر همه مناطق ما این منشور را خواهند داشت.
او با اعلام اینکه روند حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان با راه اندازی سامانه خدمات پنجره واحد در دولت تدبیر و امید شکل تازه ای به خود گرفت و امروز عمده مراجعات در بخش های مختلف در مناطق آزاد به صورت غیرحضوری و آنلاین انجام می شود گفت: این سامانه یکی از دستاوردهای مهم مناطق آزاد در بخش های نوآورانه است.
حرکت مناطق آزاد بر مبنای فعالیت های نوآورانه در راستای توصیه ها و منویات مقام معظم رهبری است که از سال ۱۳۹۲ این حرکت شتاب بیشتری گرفته است این در شرایطی است که تا قبل از دولت تدبیر و امید واحدهای فعال در حوزه فناوری و نوآوری در مناطق آزاد انگشت شمار بودند.
مشاور رییس جمهور ادامه داد: هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وجود دارد این در حالی است که این مناطق تنها ۴ درصد از خاک کشور را به خود اختصاص داده اند.
مرتضی بانک افزود: ظرفیت های تازه ای نیز در ایجاد مراکز شتابدهی و فعالیت شرکت های استارتاپی در مناطق آزاد ایجاد شده است که در دو منطقه آزاد انزلی و اروند دو کارخانه فناوری طراحی شده که در آینده نزدیک افتتاح می شوند. هم چنین برج فناوری در جزیره کیش و صندوق فناوری و نوآوری مرکزی در منطقه آزاد ارس به متقاضیان، فعالان و واحدهای تولیدی در مناطق آزاد سرویس های ویژه ای ارائه می دهند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن