فناوری و نانو

حمایت بلاعوض ستاد نانو از فن‌آوران کشور

دبیر گروه ترویج ستاد نانو اظهارکرد: ستاد نانو از مراحل پایین آمادگی فناوری، از شخص فناور حمایت بلاعوض می‌کند و بسته حمایتی و برنامه‌هایی را برای رفع نیاز فن آور به حضور مشاور و زیرساخت‌های آنالیز و تشخیصی ارائه می‌دهد.


به گزارش پیشران اقتصاد، مهندس محمد باقری مطلق دبیر گروه ترویج ستاد نانو اظهارکرد: ستاد نانو حدود دو دهه است که در کشورمان شکل گرفته و در حوزه توسعه فناوری نانو در همه زمینه‌های تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه فناوری نانو از دهه ۸۰ شمسی به عنوان یک فناوری پیشرو در ایران شناسایی شد افزود: یکی از اقدامات گروه ترویج ستاد نانو در سال‌های اخیر برگزاری برنامه‌های همگانی ترویجی در بازه زمانی مشخص در سطح دانشگاهی و سطح کشور است.

دبیر گروه ترویج ستاد نانو از طراحی و اجرای مسابقات، ارائه آموزش‌های مختلف و برگزاری نمایشگاه‌هایی در دانشگاه‌ها توسط خود دانشجویان سخن گفت و بیان کرد: همه این فعالیت‌ها در این راستاست که محیط دانشگاه به بستری برای ترویج فناوری نانو تبدیل شود.

باقری مطلق با بیان اینکه حمایت‌های ستاد حتی از زمان شکل گیری ایده در ذهن فناور شروع می‌شود گفت: ستاد نانو از مراحل پایین آمادگی فناوری، از شخص فناور حمایت بلاعوض می‌کند و بسته حمایتی و برنامه‌هایی را برای رفع نیاز فن آور به حضور مشاور، مربی فنی و کسب و کار و همچنین زیرساخت‌های آنالیز و تشخیصی ارائه می‌دهد.

فقط افراد باید شجاعت داشته باشند تا ایده خود را در تولید محصولی که از فناوری نانو استفاده کردند ارائه دهند و حمایت‌ها را دریافت کنند و اگر در مرحله تجاری سازی نیز طرح توجیهی داشته باشند ما با استفاده از ظرفیت‌های موجود و ارتباط با صندوق‌های سرمایه گذار خطرپذیر کشور، آن‌ها را معرفی و حمایت‌هایی خواهیم کرد.

دبیر گروه ترویج ستاد نانو خاطرنشان کرد: این ستاد سالانه بودجه‌ای را دریافت می‌کند که امسال ۱۷۰ میلیارد تومان به آن تخصیص داده شد. این بودجه و جریان‌های حمایتی در نهایت منجر به ایجاد اشتغال‌هایی در قالب کارگزاری‌ها و اشتغال پاره وقت می‌شود.

باقری مطلق گفت: خروجی حمایت‌های ستاد این است که هم اکنون ۳۳۰ شرکت داریم که محصول نانو تولید می‌کنند و تولیدات برخی از آنها به صورت تناژی است.

دبیر گروه ترویج ستاد نانو همچنین کمک به ایجاد شرکت‌های خصوصی و حمایت از شرکت‌های نانو برای توسعه کسب و کار آن‌ها را به عنوان رسالت اصلی ستاد نانو عنوان کرد و گفت: این حمایت‌ها بسته به نیاز شرکت‌ها متفاوت هستند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن