فناوری و نانو

انتقال دیتا، صوت و تصویر بجای سیم با لیزر

رییس مرکز رشد شهید کشتگر معاونت علمی سپاه شهداء آذربایجان‌غربی از طراحی و ساخت دستگاه انتقال دیتا ، صوت و تصویر از طریق لیزر خبر داد.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ مهندس غنی‌زاده مسئول مرکز رشد و طراح دستگاه انتقال دیتا، صوت و تصویر از طریق لیزر در خصوص طراحی دستگاه انتقال دیتا گفت: این دستگاه در مرکز رشد شهید کشتگر معاونت علمی سپاه شهدا طراحی و نمونه اولیه ساخته شده است .

مهندس غنی زاده گفت: تاکنون برای انتقال دیتا و صوت و تصویر از امواج و سیم استفاده می‌شد در این راستا این دستگاه با بهرمندی از تکنولوژی لیزر دیتا و صوت و تصویر از یک نقطه به نقطه دیگر ارسال می‌کند.

او می‌گوید: آماده‌سازی بستر ارتباطی از طریق امواج و سیم بسیار پرهزینه و با محدودیت همراه است و امکان هک یا نفوذ و اخلال در ارتباط، شنود و سرقت یکی دیگر از مشکلات و ضعف این نوع ارتباط است.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

آماده تولید نوعی سیم و کابل برق با تکنولوژی جدیدیم


مهندس غنی‌زاده ادامه داد: با استفاده از فناوری لیزر دیتا و اطلاعات با سرعت و نرخ انتقال و ضریب امنیت بسیار بالا تبادل می‌شود .

او با اشاره به مزیت استفاده از این فناوری نوین گفت: با این فناوری می‌توان پهبادها و موشک‌های فراصوت را با دقت بالا و سرعت فوق العاده کنترل کرد، با توجه به این فناوری، امکان شنود مکالمات بیسیم و ارتباطات نظامی و امنیتی به امنیت بالایی خواهد رسید.

مهندس غنی‌زاده می‌گوید:دیگر نباید نگران عوارض جانبی امواج رادیویی و الکترومغناطیس بود، با نمونه مودم لیزری این دستگاه انتقال دیتا در بستر اینترنت پا به عرصه نوین خواهد گذاشت.

او گفت: در صنعت می‌توان از این فناوری استفاده‌های مختلف و نسل نو کنترل هوشمند را پیاده سازی کرد.

مهندس غنی زاده مسئول مرکز رشد شهید کشتگر معاونت علمی سپاه شهدا و طراح این دستگاه است که در آینده نزدیک از این دستگاه رونمایی خواهد شد، نمونه اولیه این دستگاه با برد هفت کیلومتر ساخته شده و مرکز رشد در حال ساخت نمونه حرفه‌ای این دستگاه با برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن