فناوری و نانو

چطور پول خود را در سئو هدر ندهیم!؟

سئو سایت یک پروژه هزینه‌بر است و در این موضوع شکی نیست؛ اما می‌توانید با روش‌هایی اتلاف هزینه خود را به حداقل مقدار خود برسانید. چه در خصوص سئو داخلی چه سئو خارجی باید بدانید که چطور پول خود را هدر ندهید. در ادامه به شما می‌گوییم که چطور از هر ریال هزینه‌ای که صرف سئو می‌کنید لذت ببرید.


به گزارش  پیشران اقتصاد؛ سئو سایت یک پروژه هزینه‌بر است و در این موضوع شکی نیست؛ اما می‌توانید با روش‌هایی اتلاف هزینه خود را به حداقل مقدار خود برسانید. چه در خصوص سئو داخلی چه سئو خارجی باید بدانید که چطور پول خود را هدر ندهید. در ادامه به شما می‌گوییم که چطور از هر ریال هزینه‌ای که صرف سئو می‌کنید لذت ببرید.

معیارهای اصولی و درست در سئو داشته باشید

وقتی که صحبت از هزینه سئو سایت به میان می‌آید، بسیاری تصور می‌کنند که باید هزینه گزافی را صرف کنند و اصلاً نمی‌دانند با این هزینه چه چیزی عاید آن‌ها شده است. در حقیقت وقتی که معیارهای اصولی داشته باشید، آن‌ها را بشناسید و به‌خوبی ارزیابی کنید، متوجه می‌شوید که در مسیر درست قرار دارید و اینکه چه چیزی با هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید به دست آورده‌اید. یک متخصص سئو باید گزارش متریک‌های مختلف را به شما به‌صورت دوره‌ای ارائه دهد. به این ترتیب می‌توانید به‌خوبی برای کارتان برنامه‌ریزی کنید.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

شماره پنجاه و پنج ۱۹ تا ۲۴ آذرماه ۱۴۰۱


اهداف خود را به درستی مشخص کنید

قرار نیست که سئو سایت به‌صورت همه جانبه روی تمامی کلیدواژه‌های در کمترین زمان ممکن ارتقاء پیدا کند. در اصل هیچ وقت چنین چیزی برای سایت امکان‌پذیر و شدنی نیست. شما باید اهداف بلند‌مدت و کوتاه مدت داشته باشید تا به نتیجه برسید. رقابت را باید در نظر بگیرید و اهداف خود را منطقی تعیین کنید. به این ترتیب اهداف کاملی برای سئو سایت خود خواهید داشت. این شامل سئو داخلی یا سئو خارجی می‌شود.

بودجه خود را از قبل مشخص کنید

اگر قصد همکاری با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ یا امثال آن را دارید، حتماً از قبل بودجه خود را مشخص کنید. اینطور نباشد که به خاطر کمبود بودجه، بعد از مدت کوتاهی مجبور به پایان پروژه شوید. پس بهتر است از همان ابتدا با خودتان صادق باشید و بودجه‌ای را برای دریافت خدمات سئو سایت در نظر بگیرید. این بودجه حداقل بودجه‌ای خواهد بود که در نظر می‌گیرید. در صورتی که سرمایه بیشتری در دست داشتید، می‌توانید آن را به خدمات سئو خارجی یا خارجی تزریق کنید.

برنامه‌ریزی را فراموش نکنید

قرار نیست پروژه سئو سایت شما یک روزه تمام شود. پس باید برای سئو سایت خود برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید. سئو کار دقیقی است که به استمرار نیاز دارد. پس حتماً ابتدا برنامه‌ریزی کنید و طبق برنامه‌ریزی پیش بروید. به این شکل دیگر غافلگیر نمی‌شوید.

با شرکت‌های خلاق همکاری کنید

در حال حاضر انواع آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در حوزه ارائه خدمات سئو همانند منتوریکس حضور دارند. این شرکت‌ها به‌صورت تیمی فعالیت می‌کنند. به همین خاطر تمامی جوانب ارائه خدمات سئو را پوشش خواهند داد. حتی تولید محتوا اصولی خود را می‌توانید به این شرکت‌ها بسپارید. با این کار در هزینه‌های شما مدیریت می‌شود و نیازی به پیدا کردن شرکت‌های پیمانکار برای انجام تولید محتوا و امثال آن نخواهید داشت. برنامه‌ریزی این شرکت‌ها بسیار اصولی بوده و شما را در موقعیت‌های سخت تصمیم‌گیری قرار نمی‌دهند.

استراتژی‌های امروزی را به کار بگیرید

فراموش نکنید که استراتژی سئو مهم‌ترین بخش آن است. برای بهبود سئو سایت از انواع استراتژی مختلف استفاده می‌کنند. قطعاً استراتژی‌های قدیمی دیگر کاربر ندارند و عملاً باعث اتلاف هزینه شما می‌شوند. پس برای اینکه چنین مشکلی نداشته باشید، مستقیم به‌دنبال استراتژی‌های اثبات شده جدید بروید. در عین حال استراتژی‌های قدیم را به‌عنوان تجربه کار می‌توانید در ذهن خود داشته باشید. فقط فراموش نکنید که استراـژی‌های خیلی جدید هم ریسک مخصوص به خودشان را دارند و به اصطلاح هنوز به‌خوبی جواب پس نداده‌اند.

خودتان به تولید محتوا کمک کنید

معمولاً کارفرمایان اطلاعات تخصصی و بسیار مفید از بازار رقابتی خودشان در دست دارند. این اطلاعات می‌تواند منجر به تولید انواع محتوای تخصصی بسیار عالی شود. پس کارفرمایان در صورتی که اطلاعات قابل استناد و معتبری داشته باشند، می‌توانند به فرایند تولید محتوا کمک کنند. حتی می‌توانند انواع محتوا بدون قواعد سئو تولید کنند و به متخصصان سئو بسپارند تا آن را به‌صورت سئو شده در سایت قرار دهند. به این ترتیب نیازی نیست تا بر اساس آزمون و خطا به محتوای اصولی دست پیدا کرد.

خودتان را هزینه‌های اضافی آماده کنید

اینکه برنامه‌ریزی داشته باشید خیلی عالی خواهد بود؛ اما همیشه همه چیز آنطور که تصور می‌کنیم طبق برنامه‌ریزی پیش نمی‌رود. گاهی هزینه‌هایی برای شما پیش می‌آید که قابل پیش‌بینی نیستند. خب قطعاً همان طور که از نامش مشخص است، نمی‌توان هزینه‌های غیرقابل پیش‌بینی را پیش‌بینی کرد. پس فقط بهتر است مبلغی کمتر از بودجه‌ای که دارید را به پروژه خود اختصاص دهید. به این ترتیب نیازی نیست تا نگران هزینه‌های غیرمنتظره باشید. این موضوع برای بودجه‌بندی اهمیت بسیاری خواهد داشت.

خب دوستان عزیز، با در نظر گرفتن این نکات، هیچ هزینه‌ای را تلف نخواهید کرد و از هر ریال هزینه خود حداکثر برداشت را خواهید داشت. پس هر ۸ نکته را دوباره بخوانید و به آن‌ها خوب فکر کنید.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن