اختصاصی پیشرانصندوق نوآوری و شکوفایی

فعالیت سامانه تبریزلی با تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری ارس

معاون شرکت تجارت الکترونیک کاریز از فعالیت سامانه تبریزلی و توسعه و تسهیل خدمات ارائه شده در این پلتفرم خبر داد.


پیشران اقتصاد، معاون واحد پرداخت الکترونیک شرکت تجارت الکترونیک کاریز در رابطه با محصولات این شرکت گفت: سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه معابر تحت عنوان تز پارک محصول منتخب و شناخته شده این شرکت در کشور است.
مهدی رمضانی درتوضیح مسیر برند سازی و ارائه محصول، افزود: ابتدا برند تز در شرکت انتخاب شد تابرای سایر محصولات شرکت نیز مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه تز پلاک، تز تاکسی، تز کابل و تز پیک محصولات عرضه شده شرکت بودند. اما در حال حاضر شرکت به طور خاص در مورد سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای کار می کند.
وی در مورد محصول بومی سازی شده شرکت در تبریز گفت: دیگر سامانه شرکت هم اکنون با نام تبریزلی زیر نظر شهرداری تبریز فعالیت می کند. تبریزلی سامانه جامع خدمات شهری است که ارتباط خدمات شهرداری با زندگی روزمره شهروندان را تسهیل می کند.
رمضانی تاکید کرد: امکان استفاده از تاکسی، اتوبوس، مترو، پرداخت کلیه عوارض شهرداری و هر خدمت دیگری که شهرداری ارائه می دهد در این سامانه پیش بینی شده است. علاوه بر این تمامی پلت فرم هایی که در شهر تبریز ارائه خدمت می کنند می توانند وب سرویسی در سامانه جامع ما داشته باشند و از طریق تبریزلی معرفی شوند.
وی درباره این مشتری و نوع همکاری کاریز با شهرداری تبریز گفت: روش کار ما این است که ابتدا معابر پر ترافیک از سوی شهرداری ها در هر شهر شناسایی و معرفی می شوند و این سامانه برای مدیریت مشکل در منطقه مورد نظر راه اندازی می شود و مورد استفاده قرار می گیرد.
رمضانی اظهار کرد: با اینکه شرکت از طریق برنده شدن در فراخوان شهرداری تبریز وارد همکاری با این مجموعه شد، اما کار با شهرداری آسان نیست.
وی افزود: امروز بعد از سال ها فعالیت تعاملی بین شرکت و شهرداری تبریز شکل گرفته و ما ادبیات مجموعه شهرداری را یاد گرفته ایم. شرکت بعد از تجربه کار با شهرداری تبریز هم اکنون با شهرداری های ارومیه، اردبیل، رشت و بندر عباس نیز همکاری دارد.
رمضانی درباره ماهیت دانش بنیانی شرکت گفت: شرکت ابتدا در پارک علم و فن آوری دانشگاه آزاد مستقر بود و در سال ۱۳۹۸ روی همین محصول مجوز دانش بنیانی گرفت و وارد فاز جدیدی از کار شد.
معاون شرکت کاریز، تامین سرمایه را مهمترین معضل شرکت های دانش بنیان دانسته و گفت: در شرکت های دانش بنیان مرحله اول و تامین سرمایه ایجادی اهمیت ویژه ای دارد و کار از این مسیر استارت می خورد. ولی در مراحل بعدی همراه با دولوپ شدن محصول، باید سرمایه جاری و سرمایه در گردش مرتبا در تکمیل پروژه ها هزینه شود. در این مرحله رقم مورد نیاز شرکت به مراتب بیشتر است.
مهدی رمضانی با اشاره به نحوه اخذ تسهیلات حمایتی از صندوق دانش بنیان پژوهش و فن آوری ارس نیز گفت: اخذ این وام با رد و بدل کردن مدارک و مستنداتی همراه بود ولی تسهیلات بعد از انجام مراحل اداری به سهولت دریافت شد. سرمایه ای که ما از طریق صندوق دانش بنیان پژوهش و فن آوری ارس گرفتیم مبلغ پانصد میلیون تومان بود.
رمضانی در پایان با اشاره به نیاز شرکت های نوپا به سرمایه افزود: این تسهیلات ابتدا بخشی از سرمایه ایجادی شرکت را تامین کرد. متاسفانه این رقم ها برای شرکتی که می خواهد محصولی را در سطح کشور تولید کند کافی نیست.
وی تصریح کرد: رقبای ما شرکت های بانکی بزرگی هستند که پشتوانه مالی قدرتمندی دارند. درحالیکه کل توان شرکتی خصوصی و دانش بنیان از طریق همین تسهیلات و اخذ مبالغ مشابه است وتنها بخشی از قدم های اولیه ما را پوشش می دهد.
گفتنی است، شرکت تجارت الکترونیک کاریزدر سال ۱۳۹۴ به عنوان واحد پرداخت الکترونیک شرکت چشم انداز ارتباط تاسیس شد. امروز عمده فعالیت های این شرکت در حوزه پرداخت الکترونیک و فن آوری اطلاعات است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن