منهای دانش بنیان

راه اندازی سامانه نظام ایده‌ها و نیازها

سامانه نظام ایده ها و نیازها (نان) وزارت علوم که بستری برای طرح‌ها و ایده‌های مرتبط با حل نیازهای اساسی کشور و ارایه راهکار توسط متخصصان است، اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به صورت رسمی رونمایی می شود.


پیشران اقتصاد، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای نظام ایده‌ها و نیازها،‌ از طراحی لوگوی اختصاصی سامانه نان تقدیر و تشکر کرد و افزود: مقرر شد در خصوص نحوه سرمایه گذاری و حمایت های مالی توسط بخش خصوصی و دولتی از پژوهش‌های ثبت شده در سامانه، رویه روشنی در نظر گرفته شود.

وزیر علوم درباره شیوه‌نامه ارایه ایده‌ها و طرح ها، داوری و تایید ایده‌ها از طریق سامانه نکاتی را اعلام کرد و اظهار داشت: مراحل تایید ایده‌ها و راهکارهایی که در سامانه توسط محققان و نخبگان ارایه می‌شود، به گروه‌های علمی دانشگاه‌ها واگذار شود و تایید مراکز دانشگاهی به منزله تایید وزارت علوم در نظر گرفته شود.

زلفی‌گل با تاکید بر تسریع در آماده‌سازی شیوه‌نامه بررسی نظام نیازها و ایده‌ها در سامانه نان، گفت: از ظرفیت اساتید دانشگاه برای نوشتن شیوه‌نامه استفاده شود. اولویت اصلی سامانه نان، حل مشکلات کشور است و طرح‌ها و ایده‌هایی که مرتبط با حل نیازهای اساسی کشور باشد، در اولویت بررسی قرار می‌گیرند.

در ادامه این نشست، بخش‌های مختلف وب سایت سامانه نان تشریح شد و حاضران در نشست نظرات خود را در خصوص بخش‌های مختلف آن ارایه کردند.

محمد جواد دهقانی رییس موسسه علوم و فناوری نیز در این نشست گزارشی را از روند پیشرفت طراحی سامانه نان ارایه داد.

علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با قدردانی از اقدامات انجام شده خواهان تسریع در انجام روند طراحی سامانه و اعلام رسمی رونمایی از سامانه شد که مقرر شد این سامانه در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به صورت رسمی رونمایی می‌شود.

در بخش دیگری از این نشست اساسنامه موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری در راستای انطباق با سامانه ایده‌ها و نیازها “نان” مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفت که برای تأیید نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال خواهد شد.

به گزارش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در پایان این نشست مقرر شد؛ نظرات ارایه شده در اصلاح اساسنامه نان مورد توجه قرار گیرد و پس از تصویب در وزارت علوم برای تصویب نهایی به شورای انقلاب فرهنگی ارسال شود.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن