منهای دانش بنیان

۱۰ پایگاه میزبان برتر در برنامه همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور

۱۰ پایگاه میزبان برتر در برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور که نقشی موثر در جذب نخبگان ایرانی خارج کشور داشته اند،‌ با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری معرفی و تقدیر شدند.


در راستای اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در جهت نیل به اهداف بلند مدت چشم‌انداز علمی کشور و بهره‌گیری از ذخایر علمی و حرفه‌ای سرمایه انسانی خارج از کشور، توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سال ۹۴ در کشور در حال اجرا است.

این برنامه به منظور انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به داخل توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و با همکاری دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک‌های علم و فناوری، شرکت های فناور و مراکز رشد و نوآوری منتخب کشور به عنوان «پایگاه میزبان» در حال اجرا است تا در قالب حمایت از انجام پروژه‌های تحقیقاتی و فناورانه همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و معین، راه‌اندازی کسب و کارهای فناورانه، اشتغال در شرکت‌های فناور و برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی به ارتباط مؤثر متخصص و مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور کمک کنند.

امسال بر اساس داوری ها و بررسی های نهایی ۱۰ پایگاه برتر سال ۱۴۰۰ که نقشی موثر در جذب نخبگان و متخصصان ایرانی خارج از کشور داشتند امروز در مراسمی با حضور سورنا ستاری در معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری معرفی شدند.

ستاد توسعه فناوری های نانو، دانشگاه های الزهرا(س)، اراک، تبریز، علم و صنعت ایران، صنعتی شریف، تهران، بهشتی، تربیت مدرس و صنعتی امیرکبیر به ترتیب رتبه های اول تا دهم را کسب کردند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن