منهای دانش بنیان

طرح تربیت کشاورزان جوان

در این روزها که مسئله امنیت غذایی در دنیا حرف اول را می زند وزارت جهاد کشاورزی و وزارت آموزش و پرورش طرح مشترکی برای تربیت کشاورزان جوان تعریف کرده اند که به گفته وزیر جهاد کشاورزی در این مسیر از ظرفیت های سازمان تات نهایت استفاده خواهد شد.


به گزارش پیشران اقتصاد، اهمیت به روز شدن و صنعتی شدن کشاورزی در ایران تا آنجایی طول کشید که حالا مسئله امنیت غذایی در دنیا حرف اول را می زند و همچنان هنرستان های کشاورزی ما می توانند سکوی پرش کشاورزی دانش بنیان ما شوند از کمبودهای زیادی رنج می برند.

از اعضای کمیسیون کشاورزی گرفته تا افراد مختلفی که به نوعی در حوزه کشاورزی صاحب اندیشه هستند درباره اهمیت و چگونگی احیای هنرستان های کشاورزی سخن گفته اند.

طرح مشترک دو وزارتخانه

سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در گفت وگو با پانا درباره احیای هنرستان های کشاورزی گفت: «درزمینهٔ هنرستان های کشاورزی با وزیر آموزش و پرورش مذاکراتی داشته ایم. آقای نوری در این زمینه هم علاقه مند هستند و هم آمادگی دارند تا با هم یک طرح مشترکی را درزمینهٔ احیای هنرستان های کشاورزی اجرایی کنیم.»

از ظرفیت سازمان تات استفاده خواهد شد

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت های خوبی که سازمان تحقیقات کشاورزی دارد، گفت: «می توان ظرفیت های سازمان تات را هم در خدمت این طرح بیاوریم.»

تجربه خوب گذشته هنرستان های کشاورزی باید تکرار شود

ساداتی نژاد درباره تربیت کشاورز جوان اظهار کرد: «برای اینکه پشتوانه محکمی برای بخش کشاورزی داشته باشیم به کشاورزان جوان نیازمندیم و تلاش می کنیم تا تجربه بسیار خوب و مفید هنرستان های کشاورزی را احیا و حفظ کنیم.»

وی افزود: «در این فضاها در گذشته سرپنجه های کارآمدی تربیت شده است و حالا بناست با کمک آموزش و پرورش و سازمان تات در این زمینه گام مهمی برداریم تا پشتوانه خوبی برای حوزه کشاورزی در بلندمدت تعریف کنیم.»

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن