منهای دانش بنیان

امیدواری فعالان صنعت بیمه به تغییرات رویکردی بیمه مرکزی در تصویب آیین نامه ها

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران بیمه استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به تغییرات رویکردی صورت گرفته در بیمه مرکزی، لزوم استفاده از نظرات فعالان حوزه بیمه در نگارش و تصویب آیین نامه ها و قوانین بیمه ای احساس می شود.


پیشران اقتصاد: ایوب توحیدنیا در جلسه مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای با کانون انجمن های صنفی نمایندگان و کارگزاران صنعت بیمه استان آذربایجان شرقی با اشاره به تغییرات مثبت ایجاد شده در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سالجاری، گفت: بسیاری از تغییرات رویکردی بیمه مرکزی برای نمایندگان و کارگزاران بیمه امیدبخش بوده و می توان امیدوار بود که با بهره گیری از نظرات فعالان بخش های مختلف صنعت بیمه در کنار دانش فنی مدیران و کارشناسان بیمه مرکزی، قوانین و آیین نامه های کاملتری را تهیه و تصویب کرد.
وی با اشاره به اینکه همواره پیشگیری بهتر از درمان است، تصریح کرد: معمولا در سال های گذشته ابتدا قوانین و آیین نامه بیمه ای تصویب و اجرایی می شد و کارشناسان و فعالان بیمه ای پس از ابلاغ توسط بیمه مرکزی از متن آن ها مطلع می شدند. به این ترتیب چند سال بعد از تصویب، نقاط ضعف و ایرادات آیین نامه ها شناسایی شده و تغییرات لازم اعمال می شد که این می توانست باعث مشکلاتی برای فعالان بیمه، خصوصا شبکه فروش شود.
توحیدنیا افزود: این در حالیست که گرفتن مشاوره از کارشناسان و تشکلات صنفی شبکه فروش صنعت بیمه  که به طور مستمر با مشکلات و نارسایی ها دست و پنجه نرم می کنند، می تواند باعث شود که قوانین و آیین نامه های بیمه ای از همان ابتدا با کمترین نقص تصویب شده و از متضرر شدن حقوق بیمه گزاران و تمامی ذی نفعان یا بروز مشکلات جدید در صنعت بیمه جلوگیری شود.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران بیمه استان آذربایجان شرقی با اشاره به جلسات مستمر مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای با فعالان، شبکه فروش صنعت بیمه و مدیران شرکت های بیمه ای، تاکید کرد: خوشبختانه دکتر آقاجری به معنای واقعی جلسات هفتگی و مستمر با نمایندگان و کارگزاران بیمه ای برگزار می کند که نتایج مثبت این جلسات مشخص و قابل لمس است.
توحیدنیا ادامه داد: حضور فعال دکتر آقاجری به عنوان مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای در مسائلی مانند آیین نامه کارمزد، آیین نامه های ۷۵ و ۹۲ و بررسی تخلفات تعدادی از استارتاپ های بیمه ای، بر هیچ یک از فعالان بیمه ای پوشیده نیست و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تغییرات مثبت بر اساس پیشنهادات و انتقادات ارائه شده، باشیم.
وی عنوان کرد: متاسفانه در گذشته شاهد چنین جلساتی در دیگر معاونت ها از جمله معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی نبودیم و امیدواریم با تغییراتی که در معاونت طرح و توسعه صورت گرفته است، شاهد این رویه مثبت باشیم و از تجربیات فعالان صنعت بیمه به نحو ممکن توسط مدیران کل از جمله مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی و کمیسیون تخصصی شورایعالی بیمه در تهیه پیش نویس آیین نامه ها استفاده شود.
این فعال صنعت بیمه با بیان اینکه در خبرهای منتشر شده از زبان رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره شده است که قوانین و آیین نامه ها قبل از تصویب در پورتال بیمه مرکزی و در اختیار فعالان بیمه برای اظهار نظر قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: این تغییر رویه امیدوارکننده است و مطمئن باشیم که فعالان صنعت بیمه، مشاوران امین برای بیمه مرکزی بوده و با خلوص نیت نظرات خودشان را ارائه خواهند کرد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن