اخبار

امسال معافیت گمرکی ماشین‌آلات حذف شده است

حسن زاده، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گلستان از حذف معافیت گمرکی ماشین آلات در سال جاری خبر داد.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ درویش علی حسن زاده اظهار کرد: در مجموعه صنعت، معدن و تجارت فضا برای ارائه دانش به خصوص در حوزه صنعت ماشین آلات و تجهیزات کمتر وجود داشته است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: باید زمینه ای برای بستر سازی و فراهم سازی حوزه های دانش بنیان در کشور با توجه به نیاز و خواسته صنعتگران برآورده شود.

وی با بیان اینکه تکمیل زنجیره ارزش دارای اهمیت است، تصریح کرد: بحث ارتباط صنعت و دانشگاه به صورت مستمر مطرح می شود و در دستور کار است، البته از آنجاییکه هر کدام از بخش ها محدودیت ها و نقطه نظراتی دارند، که هنوز این ارتباط به خوبی شکل نگرفته است.

وی با تاکید بر شرکت های دانش بنیان، گفت: در شرکت های دانش بنیان هدف از تولید بازار است که در این پروسه دیده نمی شود بنابراین برای توسعه و ماندگاری این شرکت ها باید اقدامات خوبی انجام داد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه طرح هایی در مراکز رشد و دانشگاه ها وجود دارد که نیاز به تجاری سازی دارد، افزود: باید تورهای صنعتی موضوعی را برای دانشگاهیان تعریف کنیم تا بین صنعت و دانشگاه اعتماد سازی به وجود آمده و شناخت در محیط کار و دانش انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه گلستان به عنوان استان کشاورزی و گردشگری نام برده می شود، گفت: با وجود این، همه تولید گندم و کارخانه های آرد سازی صنایع تبدیلی و کشاورزی قوی در استان نداریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت افزود: در حوزه صنعت باید نگاه خود را تغییر دهیم و صاحبان صنایع بحث های مشاوره ای با دانشگاه انجام دهند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن