آموزش

فعالیت ۱۲ مدرسه هسته‌ای در تهران

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از فعالیت ۱۲ مدرسه در زمینه دانش هسته‌ای در سطح این استان خبر داد.


به گزارش  پیشران اقتصاد؛ مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در خصوص تعداد مدارس و دانش‌آموزان فعال در زمینه تحقیقات هسته‌ای که به تازگی نیز کارسوقی برای این فعالیت ها برگزار شده است، توضیح داد: در حال حاضر حدود ۸۰۰ نفر دانش‌آموز در ۱۲ مدرسه در سطح استان تهران در این زمینه فعال هستند.

او تصریح کرد: شهرستان های ورامین، رودهن، ری یک، ری دو، شهریار، اسلامشهر، چهاردانگه، ملارد، پاکدشت و قرچک از جمله شهرستان‌های استان تهران است که دانش آموزان آن فعالیت هایی در این زمینه دارند.

بهرامی در پاسخ به این سوال که کمبود دانش آموزان فعال در زمینه تحقیقات دانش هسته‌ای، شامل چه مواردی است، اظهار کرد: مهمترین کمبود این دانش آموزان، بحث نیروی انسانی متخصص، محتوای آموزشی مرتبط و در درجه بعد تجهیزات مورد نیاز برای کارهای تحقیقاتی این دانش آموزان است.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

آشتی مدارس با صنایع برای اشتغال‌آفرینی در دانش‌بنیان‌ها


مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مورد نیاز به راه اندازی مراکز جدید تحقیقاتی در سطح دانش آموزی مانند پارک‌های علم و فناوری دانشگاه ها بیان کرد: قطعا حمایت پارک‌های علم و فناوری و سازمان انرژی اتمی در این زمینه نیاز است. هم در زمینه تولید محتوا و هم در توانمندسازی معلمان استان و برگزاری ورک شاپ‌ها و آموزش‌های مورد نیاز دانش آموزان متقاضی به حمایت ها و تعاملات این چنینی نیاز داریم.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعامل سازمان انرژی اتمی با دبیرخانه کشوری کارسوق لیزر و کوانتوم در ورامین است و حمایت سازمان انرژی اتمی در زمینه تولید محتوا برای دانش آموزان وجود دارد، اما اگر این ارتباط بصورت فراگیرتر برقرار شود، قطعا نتایج مطلوب‌تری حاصل خواهد شد.

بهرامی در مورد استقبال دانش آموزان از فعالیت در این حوزه علمی عنوان کرد: دانش آموزان شهرستان‌های استان تهران در انواع مدارس ظرفیت بسیار بالایی برای امور پژوهشی و علمی دارند و فعالیت‌های پژوهشی در تمامی رشته‌های علوم پایه، حوزه سلامت، علوم انسانی و… در مدارس استان در جریان است و توسط رابطین پژوهش مدارس در تمامی دوره‌های تحصیلی پیگیری می‌شود.

او ادامه داد: دانش آموزان استان تهران در رویدادها و رقابت‌های ملی و حتی بین المللی حائز رتبه‌های برتر هستند که اتفاقا در هفته پژوهش بصورت نمادین معرفی شدند و همچنین نمایشگاهی از دستاوردهای پژوهشی و ایده‌های دانش بنیان دانش آموزان مدارس در پارک فناوری پردیس برگزار شد که تحسین بازدیدکنندگان را برانگیخت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت دانش آموزی در زمینه لیزر، کوآنتوم و دانش اتمی تنها منحصر به مدارس سمپاد است یا مدارس عادی نیز فعال هستند، اضافه کرد: در حال حاضر بطور خاص در زمینه لیزر و کوآنتوم مدارس سمپاد فعال‌تر هستند، چون دانش آموزان عادی در این زمینه فراخوانی نشده‌اند، اما اطمینان دارم اگر بستر مهیا شود در سایر مدارس متوسطه اول و دوره دوم نظری در رشته‌های علوم تجربی و ریاضی و فنی حرفه‌ای شاهد توانمندی‌های دانش آموزان استان خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: در حال حاضر تمرکز بر گسترش برنامه‌ها در سطح استان، شناسایی ظرفیت ها، توسعه ظرفیت‌ها و برقراری تعاملات بین سازمانی است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن