منهای دانش بنیان

خانه صنعت و معدن ما باید به خانه نخبگان تبدیل شود

استاندار مازندران با اشاره به اینکه دستاوردها را نباید نادیده گرفت، گفت: خانه صنعت و معدن ما باید به خانه نخبگان تبدیل شود، در طرح اصلاح ساختار یارانه‌ها این استان با داشتن ظرفیت تولید روغن و مرغ در حل بخشی از مشکلات کشور در این موفق عمل کرده است.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ آیین تجلیل از صنعتگران و معدن‌کاران مازندران با حضور حسینی‌پور استاندار جمعی از مسؤولان و صنعت‌گران استان در سالن نمایشگاه بین‌المللی کاسپین نیاوران برگزار شد.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در این مراسم با توجه به اهمیت صنعت معدن و تجارت در مازندران گفت: بیشترین جلسات من در یک سالی که در خدمت مردم استان هستم با مدیران اقتصادی بوده و پیرامون مشکلات صنعتی استان بوده است.

وی با  بیان اینکه مسؤولان کشوری هم که به استان آمدند بیشترین بازدیدها از مراکز صنعتی داشتند، افزود: حل مشکلات و چاره‌اندیشی فقط مربوط به دولت نیست،کارهای مهمی در مازندران صورت گرفته که این استان در تراز بالا قرار داده است.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

وزارتخانه‌ای که مبنای آن دانایی، علم و تحقیق و پژوهش است


استاندار مازندران با اشاره به اینکه دستاوردها را نباید نادیده گرفت، گفت: خانه صنعت و معدن ما باید به خانه نخبگان تبدیل شود، در اجرای سیاست اصلاح مسائل اقتصادی با تولید روغن و مرغ از این استان بخشی از مشکلات کشور در این حوزه برطرف و تامین شده است.

وی با بیان اینکه ما نباید خودمان درگیر مسائل سیاسی کنیم چرا که باعث عقب‌ماندگی ما شده است، افزود: اعتقاد من این است که صنعت مازندران را متناسب با دانش بنیان جلو ببریم و در این راستا من حامی شما هستم.

 محمدحسین صبوری سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران نیز با تبریک به صنعتگران استان گفت: در مازندران بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی با ۱۰۰ معدن فعال داریم.

وی افزود: ظرفیت‌های صنعتی و معدنی مازندران که می‌توانیم روی آنها حساب کنیم .۱۶ درصد ارزش افزوده مازندران توسط دوستان صنعتگر و تولیدکننده ایجاد شده است.

صبوری با توجه به تعداد شهرک‌های صنعتی ادامه داد: ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی در استان در حال فعالیت هستند، در تامین مالی ۴۲۶ طرح بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارند و ۱۳ هزار شغل ایجاد خواهند کرد که با ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گزاری ایجاد خواهد شد.

وی با توجه به فعال بودن ستاد تسهیل بیان کرد: هدف‌گذاری شده برای امسال که ۱۱۰ واحد غیرفعال از ۴۲۴ واحد غیرفعال راه‌اندازی مجدد شود.

سرپرست سازمان صمت مازندران تصریح کرد: با جذب ۳هزار میلیارد تومان برای راه‌اندازی ۴۲۴ واحد غیرفعال، در مجموع  برای توسعه سرمایه‌گذاری مجدد و راه‌اندازی فعالیت این واحدها به ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز داریم.

در پایان از نخبگان صنعت معدن و تجارت استان تجلیل به عمل آمد و در حاشیه مراسم نمایشگاه محصولات صنعتی و معدنی با حضور استاندار و هیأت همراه افتتاح شد.

 در این آیین از متصدیان ۳۵ واحد صنعتی مازندران به عنوان واحدهای برتر حوزه تولید و صادرات تجلیل شد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن