اختصاصی پیشرانصندوق نوآوری و شکوفایی

تحول آموزش پزشکی با شبیه‌ساز احیای قلبی و ریوی

شرکت رسانه گستر ارک موفق به تولید شبیه ساز احیای قلبی و ریوی با استفاده از تکنولوژی های های تک و با بهره گرفتن از واقعیت ترکیبی، هوش مصنوعی، رباتیک و پردازش تصویری ساخته شده است.


به گزارش پیشران اقتصاد، قائم مقام شرکت رسانه گستر ارک در معرفی این محصول گفت: هدف این شبیه ساز کمک به فراگیری های مختلف از دانش آموز تا دانشجو و از تکنیسین اورژانس تا امدادگران هلال احمر و آتش نشانان است تا فرایند احیای قلبی ریوی در محیطی مجزا با تعاملی هوشمند به فراگیر منتقل شود.
هادی ارجمند در مورد ویژگی های این محصول گفت: شبیه ساز شرکت رسانه گستر ارک به ثبت اختراع جهانی رسیده و در ۱۹۷ کشور دنیا شناخته شده است.
وی تصریح کرد: پیش از این این اختراع، نیاز به محصول در حوزه آموزش پزشکی توسط مانکن های پایه تا پیشرفته بر طرف می شد و ریتم احیا از این طریق به فراگیر آموزش داده می شد و به کاربر بازخورد می دادند.
ارجمند افزود: محصولات موجود در بازار تجهیزات آموزش پزشکی در عین داشتن نواقص فراوان، قیمت های بسیار بالایی دارند. برای نمونه هم اکنون قیمت مانکن های ساده از ۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان و قیمت مانکن های پیشرفته تا یک و نیم میلیارد تومان است.
وی در مورد معایب استفاده از روش های آموزشی سنتی، گفت: در این روشها فرایند های محیطی از جمله استرس ها به فراگیر انتقال نمی شود. مانکن های پیشرفته که عموما ساخت آمریکا و اسرائیل هستند برخی از بازخورد های پیشرفته را به فراگیر ارائه می کرد که این نمونه ها نیز با وجود گران بودن هرگز در حد شبیه ساز نیست.
ارجمند خاطرنشان کرد: ما در این شبیه ساز سخت افزار را با نرم افزار ترکیب کرده و دنیای فیزیکی را با دنیای مجازی تطبیق داده ایم. در تمامی این مراحل نیاز به تکنولوژی های تک برجسته بود که در برخی از این مراحل از مهندسی معکوس استفاده شد تا به مرحله نهایی رسیدیم.
هادی ارجمند در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در شرایط ویژه مساله مرگ و زندگی در میان است و زمان طلایی ۵ دقیقه فرصتی برای احیای بیمار است. به طوریکه در غیر این صورت یا بیمار را از دست می دهیم یا بیمار به دلیل مرگ مغزی وارد کما می شود. آموزش صحیح این مرحله و انتقال مفاهیم درست و شبیه سازی وضعیت برای فراگیر از این جهت اهمیت دارد.
قائم مقام شرکت رسانه گستر ارک درباره برنامه های شرکت در آینده نیز افزود: کار شرکت صرفا فعالیت در حوزه شبیه ساز های پزشکی است که یکی از تولیدات شرکت به مرحله تجاری سازی رسیده است. سایر شبیه ساز های شرکت امروز در فاز تحقیق و توسعه است.
ارجمند اظهار کرد: هم اکنون ۳۹ شبیه ساز شناسایی شده که قابلیت توسعه دارد و مدل خارجی ندارند.
وی با اشاره به مشکلات مالی شرکت های دانش بنیان گفت: بیشترین محدودیت ما به عدم حمایت کافی و کمبود سرمایه بر می گردد. البته این موارد مشکل اکثر شرکت های دانش بنیان است. بی تعارف باید گفت دانش بنیان ها با سیلی صورتشان را سرخ نگه می دارند. برای نمونه ما بخش بزرگی از هزینه های این پروژه را با کمک گرفتن از شرکت مادر تامین کردیم.
ارجمند تاکید کرد: شرکت ما در آذر ماه سال گذشته از صندوق فناوری و نوآوری ارس درخواست تسهیلات داشت که اردیبهشت امسال آن را دریافت کردیم.
وی در پایان گفت: بعد از تبدیل نرخ نیمایی به دلار آزاد قیمت تجهیزات تا ۶ برابر بالا رفته و در چنین شرایطی وامی که پرداخت آن چهار یا پنج ماه طول کشیده عملا کارایی نخواهد داشت. مضاف بر اینکه همین رقم ناچیز در چند قسط و با فواصل پرداخت طولانی ارائه می شود.
گفتنی است، شرکت رسانه گستر ارک در حوزه آموزش پزشکی سابقه ای دوازده ساله دارد. این شرکت در سه سال گذشته در شاخه تولید شبیه سازهای آموزش پزشکی اقدام به ایجاد استارت آپ کرده است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن