منهای دانش بنیان

درآمدزایی پنل خورشیدی برای مددجویان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: امسال ۴۰هزار مددجو برای نصب نیروگاه های خورشیدی ۵کیلوواتی به وزارت نیرو معرفی خواهند شد.


به گزارش پیشران اقتصاد، مرتضی فیروزآبادی افزود: تفاهمنامه همکاری اجرای طرح توانمندسازی اقشار کم برخوردار از طریق ایجاد نیروگاه های خورشیدی از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، وزارت نیرو، بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی با حضور معاون اول رئیس جمهور امضا شد که قرار است بر اساس این طرح، طی پنج سال ۵۵۰هزار واحد نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی به منظور توانمندسازی اقشار کم برخوردار احداث شود.
وی ادامه داد:اجرای این طرح در حالی کلید خورده که مجموع نیروگاه های خورشیدی نصب شده در کشور تاکنون حدود ۷هزار نیروگاه بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با در نظر گرفتن این ویژگی ها، جنبه های مهم این طرح را توسعه انرژی های تجدیدپذیر در کشور، افزایش تولید و تاب آوری شبکه برق، کاهش آلایندگی و توجه به محیط زیست و اشتغالزایی ضمن توجه به دانش بنیان ها برشمرد.
وی ادامه داد: «درآمدزایی برای مددجویان و افراد تحت حمایت، یکی از جنبه های مهم این طرح است که از همان سال نخست آغاز می شود و پس از اتمام دوره بازپرداخت وام، افزایش خواهد داشت.»

مرتضی فیروزآبادی با اشاره به اینکه امسال ۴۰هزار مددجوی کمیته امداد برای نصب این نیروگاه های ۵کیلوواتی به وزارت نیرو معرفی خواهند شد، گفت: «تاکنون ۳۰هزار مددجو شناسایی شده اند.»

برای دریافت جزئیات نصب نیروگاه های ۵کیلوواتی برای محرومان کلیک کنید.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن