پارک علم و فناوری

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی مطرح کرد:

افزایش ۳۲درصدی صادرات دانش بنیان های آذربایجان شرقی

رئیـس پـارک علـم و فنـاوری آذربایجـان شرقی از افزایش ۳۲ برابری میزان صادرات شـرکتهای مسـتقر در پارک علم و فناوری در سـال گذشـته خبر داد.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ دکتـر عبدالرضـا واعظی گفت: در سـال گذشته با برگزاری ۲۳۰۰ نفرساعت دوره آموزشـی تخصصی و بیش ۱۲۰۰ نفرساعت مشـاوره در زمینه های بازاریابـی، مالـی و حقوقـی، شـرکتهای مسـتقر در پارک علم و فنـاوری آذربایجـان شرقی توانسـته اند محصـولات و خدمـات خـود را بـه ارزش بیش از ۹ میلیون و هشـتاد هـزار دلار صادر کنند.
وی افزود: شـرکتهای مستقر در پارک علـم و فنـاوری توانسـته اند در سـال جاری محصـولات و خدمات خـود را به ارزش ۸۳۹ میلیـارد ریـال در داخل کشور بـه فـروش برسانند و گـردش مالـی این شـرکتها در سـال ۹۸، بیش از ۲۴۶۹ میلیارد ریال بوده است که نسبت بـه سـال ۹۷ ،۴۳۴ درصد رشد داشته اسـت.
دکتر واعظی با اشاره به تصویـب افزایـش ۵۰ درصـدی حمایت های مالـی پارک علم و فناوری آذربایجان شـرقی از شـرکتهای فناور مسـتقر در مراکز رشـد وابسـته در نیمه دوم سـال جـاری گفت: در هشـت مـاه سـال جـاری ۳۲ میلیـارد ریال از ایده هـای فناورانـه حمایـت بعمل آمـده است.
بـه گفتـه رئیـس پـارک علم و فنـاوری آذربایجـان شـرقی، تعـداد طرحهـا و ایده هـای ثبـت شـده در سـامانه پذیـرش آنلاین پـارک، در سـال ۹۸ بـا افزایـش ۵
برابـری نسـبت به سـال ۹۷ ،بـه ۷۵۰ مورد رسـیده و در ۷ ماهه سـال جاری ۴۳۴ طرح جدیـد در ایـن سـامانه ثبـت شـده اسـت.
وی بـا اشـاره بـه افزایـش تعـداد شـرکتهای دانش بنیـان اسـتان در سـال گذشـته عنـوان کـرد: تعـداد شـرکتهای دانش بنیان اسـتان، از ۹۲ شـرکت در سـال
۱۳۹۷ بـه ۱۶۲ شـرکت در سـال جـاری رسـیده اسـت و از ایـن تعـداد، ۴۴ شـرکت دانش بنیـان در پـارک علم و فناوری اسـتان مسـتقر هسـتند.
دکتـر واعظـی یـادآور شـد: از سـال ۸۱ تـا ۹۸ در مجمـوع حـدود ۷۰ میلیـارد ریال اعتبار برای حمایت از ۶۴۴ شـرکت توسـط پـارک پرداخت شـده و ۳۵۹ فنـاوری جدید بـا اشـتغالزایی برای ۴۱۵۵ نفر ایجاد شـده اسـت و هم اکنـون ۳۲۰ شـرکت و مؤسسـه فنـاور و دانش بنیـان در ۱۰ مرکـز رشـد و ۶ مرکـز نـوآوری پـارک در حـال فعالیـت هسـتند و ۱۱۴۰ نفر بهصورت مسـتقیم در این شـرکتها مشـغول بـه کار می باشـند

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن