پارک علم و فناوری

تأمین مالی دانش‌بنیان‌ها با چه عیاری سنجیده می‌شود؟

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اشاره به برنامه حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان گفت: اولین و مهمترین برنامه‌ای که در معاونت علمی و فناوری داریم کمک به توسعه بازار شرکت‌ها و دستیابی به بازار صادراتی است.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ روح الله دهقانی در سفر به استان فارس ضمن بازدید از پارک علم و فناوری، قابلیت ها و ظرفیت های استان فارس را ویژه دانست و افزود: محصولات خوبی با نگرش ملی و کلان با قابلیت عرضه در سطح ملی، در این استان موجود است و قطعا در معاونت علمی با همکاری استانداری که تسلط خوبی به حوزه علم و فناوری داشته و باورمند هستند کمک خواهد شد تا این شرکت ها در توسعه زیر ساخت های فیزیکی، تأمین مالی و توسعه بازار بالنده تر شوند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به برنامه حمایتی از شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: برنامه حمایتی از شرکت های دانش بنیان به عنوان برنامه کلان کشور وبه عبارتی بزرگترین طرح حمایتی در گام اول، توسعه بازار است.

وی افزود: ما اولین و مهم‌ترین برنامه‌ای که در معاونت علمی و فناوری داریم کمک به توسعه بازار برای شرکت‌ها است تا شرکت‌هایی که بازار خوب دارند بتوانند به بازار صادراتی دست پیدا کنند.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

حمایت موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی از دانش‌بنیان‌ها


دهقانی همچنین تأمین مالی با توجه به ابعاد و اندازه فعالیت شرکت ها و کمک کردن به توسعه زیر ساخت‌هایی که باید از آن استفاده کنند از گام های دیگر حمایتی معاونت علمی و فناوری دانست.

او میزان تأمین مالی از شرکت های دانش بنیان را بسته به اندازه و نوع فعالیت شرکت ها عنوان کرد و گفت: شرکت هایی که پنج نفره هستند و چرخش مالی یک میلیاردی دارند با شرکت هایی که ۲۰۰ نفر هستند و گردش مالی ۵۰ میلیارد تومانی دارند با یکدیگر متفاوتند و بسته به اندازه و وزن شرکت و اهمیت موضوعی که روی آن کار می کند تأمین مالی متفاوتی خواهند داشت.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری در سفر یک روزه خود به استان فارس ضمن بازدید از پیشرفت برج فناوری و نمایشگاه محصولات فناورانه در جمع فناوران و شرکت های دانش بنیان به تغییر دیدگاهی که در میان مسئولان و دانشگاهیان استان شکل گرفته است اشاره کرد.

در این سفر خط تولید و زیرساخت ها و فعالیت های شتابدهنده لیوسا فارمد پارسه افتتاح شد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن