پیشرانپیشران ها

مدیریت و فروش آب تانکر شهری بوسیله کارت‌های هوشمند

با افزایش دمای هوا، مصرف آب شهری نیز اوج می‌گیرد. هدررفت آب برداشت‌شده توسط از علمک‌های آب شهری تانکرهای انتقال آب شهری، یکی از مهم‌ترین بخش‌های اتلاف این سرمایه کم‌یاب و گران‌بها است.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ یکی از پروژه های موفق و کاربردی این شرکت که به تازگی مورد استقبال شرکت های مرتبط با امور آب قرار گرفته است سامانه مدیریت و فروش آب بوسیله کارت های هوشمند R.F.I.D میباشد.

این شیوه در مقایسه با شیوه های سنتی تا حد بسیار بالایی باعث صرفه جویی در مصرف آب ، همچنین باعث جلوگیری از برداشت های غیرمجاز آب ثبت اطلاعات برداشت آب نیز شده است.

آبگیری توسط تانکرهای سیار که به شیوه های مرسوم سنتی در جایگاه های مربوطه صورت میپذیرد همواره با مشکلاتی همراه بوده که بصورت مختصر بشرح زیر میباشد:

در آبگیری به شیوه سنتی توسط تانکر شخص راننده با داشتن قبضی کاغذی که میزان برداشت آب در آن مشخص شده بود به محل آبگیری مراجعه میکرد و عملیات آبگیری را با باز نمودن شیر اصلی آب بصورت دستی آغاز مینمود،در این مسیر به دلیل سهل انگاری یا عدم مسئولیت پذیری میزان هدر رفت آب بسیار بالا بود و همیشه زمانی که آب از تانکر سرریز میشد نسبت به بستن شیر اقدام میگردید.

در این مسیر برداشت غیر مجاز آب، خطرات ناشی از سقوط و برق گرفتگی ،عدم گزارشگیری دقیق و سایر مشکلات بدلیل خطای انسانی وجود داشت.

اما در سیستم مدرن شرکت کوشا هوشمند کرمان با بررسی های دقیق میدانی که با مسئولین مرتبط با حوزه آبی کشور انجام داده توانسته تمامی ایرادات و نواقص شیوه سنتی را شناسایی و راه حل آن را در قالب سامانه ی هوشمند مدیریت و فروش آب ارائه دهد.

در شیوه مدرن قبض های کاغذی کامل حذف شده و به جای آن از کارت های هوشمند RFID استفاده میشود که دراین حالت شخص مورد نظر با داشتن این کارت میتواند میزان لیتر درخواستی چندین دوره مصرف خود را با یکبار مراجعه شارژ کند که همین امر از مراجعت چندین باره شخص جلوگیری میکند،بعد از مرحله شارژ کارت شخص به محل آبگیری مراجعه میکند و با وارد کردن کارت در دستگاه مکانیزه آب که شبیه به دستگاه عابربانک میباشد میزان لیتر مورد نظر را بوسیله دکمه هایی که روی دستگاه تعبیه شده انتخاب و با زدن دکمه استارت عملیات آبگیری بصورت اتوماتیک توسط شیری که در مسیر تعبیه شده است انجام میگیرد و زمانی که مقدار آب مشخص شده به اتمام برسد شیر برقی بصورت اتوماتیک بسته و عملیات آبگیری به اتمام خواهد رسیدکه بموجب همین امر کاهش چشمگیر میزان هدر رفت آب را بهمراه دارد و علاوه بر این،گزارش هر آبگیری بصورت دقیق با درج ساعت و تاریخ در سامانه سایت ثبت و امکان پیگیری در هر ساعت از شبانه روز وجود دارد.

مراحل آبگیری توسط سامانه مدیریت و فروش آب به صورت مختصر بشرح زیر میباشد:

مراحل اداری روند آبگیری:

-مراجعه متقاضی آب تانکری به شرکت و درخواست خرید آب مورد نیاز یک یا چندین دوره مصرف

-در صورت تایید تخصیص آب تانکری، محاسبه مبلغ آب تانکری و اعلام به متقاضی

-پرداخت مبلغ تعیین شده،اختصاص دادن کارت هوشمند برای فرد متقاضی و شارژ آن به میزان لیتر مورد نظر

-ارسال گزارش دقیق زمان و میزان شارژ به سامانه تحت وب

مراحل عملیات آبگیری :

-مراجعه به محل علمک جهت دریافت آب

-وارد کردن کارت هوشمند در دستگاه برداشت آب

-با توجه به نمایش میزان موجودی کارت،انتخاب لیتراژ مورد مصرف بوسیله دکمه های تعبیه شده روی دستگاه

-با فشار دادن کلید استارت  فرمان به شیر بادی صادر میگردد و روند آبگیری آغاز میگردد.

-با توجه به میزان لیتر انتخابی،در زمان مقرر آبگیری بصورت اتوماتیک قطع میشود.

-(در صورتی که در میانه آبگیری کلید Stop  فشرده شود آبگیری قطع و مابقی لیتراژ استفاده نشده به کارت مرجوع میگردد)

-اطلاعات مربوط به زمان ومیزان برداشت آب و اطلاعات هویتی کارت به سامانه تحت وب ارسال میشود.

 

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن