پارک علم و فناوری

صادرات ۲.۵ میلیون دلاری دانش بنیان های آذربایجان شرقی در نیمه نخست ۱۴۰۰

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان استان در نیمه نخست سال جاری را ۱۷۴ میلیارد تومان و میزان صادرات آنها را ۲.۵ میلیون دلار اعلام کرد.


پیشران اقتصاد، دکتر عبدالرضا واعظی در جلسه دیدار استاندار آذربایجان شرقی با با مسئولان حوزه فناوری و نوآوری استان به تاریخچه تأسیس این پارک و فعالیت‌ها و اقدامات آن اشاره کرد و اظهار داشت:در حال حاضر ۲۰ مرکز رشد وابسته به پارک علم و فناوری در نقاط مختلف استان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: ۱۹۸ شرکت دانش‌بنیان در استان ایجاد شده است که از این تعداد، ۱۶۵ شرکت با اشتغال سه هزار و ۹۰۰ نفر در پارک علم و فناوری و مراکز رشد مستقر هستند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان استان در نیمه نخست سال جاری را ۱۷۴ میلیارد تومان و میزان صادرات آنها را ۲.۵ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در این مدت، ۲.۶ میلیارد تومان حمایت مستقیم از واحدهای فناور انجام شده است.

دکتر واعظی همچنین از ایجاد دپارتمان بازاریابی و تجاری‌سازی به عنوان قلب پارک علم و فناوری خبر داد و گفت: در سال جاری بالغ بر ۲.۳ میلیارد تومان قرارداد با صنایع استان امضا کرده‌ایم.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی همچنین برگزاری اولین نمایشگاه چالش‌ها و نیازهای صنایع استان، افتتاح ۲ واحد تولیدی دانش‌بنیان، استقرار ۴ شتاب‌دهنده، راه‌اندازی ۲ صندوق پژوهش و فناوری، ایجاد اولین مرکز رشد خیرساز کشور در شهرستان شبستر، برگزاری ۸ جشنواره رویش در شهرستان‌ها، افتتاح دفتر هماهنگی پروژه‌های تحقیقاتی مس سونگون، راه‌اندازی سامانه جامع پذیرش و مدیریت طرح‌های فناورانه، آغاز واگذاری زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان و اجرای ۳ مرحله گرنت فناوری را از اقدامات پارک علم و فناوری استان در چهار سال گذشته عنوان کرد.

وی احیای ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان، ایجاد ۳ ناحیه نوآوری در تبریز و راه‌اندازی کارخانه نوآوری تبریز را از برنامه‌های اولویت‌دار این پارک برشمرد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن