پارک علم و فناوری

فعالیت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نتیجه‌گرا باشد

استاندار آذربایجان شرقی در نشست با مسئولان حوزه نوآوری و فناوری استان آذربایجان شرقی گفت: فعالیت‌های پارک علم و فناوری استان باید نتیجه‌گرا باشد تا با تحول اساسی در اکوسیستم نوآوری و فناوری استان روبه‌رو شویم.


پیشران اقتصاد، استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار، ایجاد کارخانه نوآوری را یکی از اولویت‌های استان عنوان کرد و گفت: باید ارتباط معناداری بین پارک علم و فناوری و مراکز رشد از یک سو و نهادهای بخش خصوصی مانند اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن از سوی دیگر شکل بگیرد.
عابدین خرّم، راه‌اندازی اکوسیستم نوآوری و فناوری را یکی از اهداف میان‌مدت در مسیر توسعه استان عنوان کرد و گفت: پارک علم و فناوری و مراکز رشد باید یکی از نقش‌های اصلی را در این مسیر عهده‌دار باشند.

وی اظهار داشت: اصلاح ساختار بودجه با هدف رشد اقتصادی، از دغدغه‌های دولت سیزدهم است که لازمه این امر، ارتقای سرمایه‌گذاری و اشتغال است.

وی افزود: بخش مهمی از تحقق این هدف مهم، بر عهده پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد است و بر این اساس، نقش‌آفرینی این مراکز در مسیر رشد و توسعه اقتصادی استان یکی از اولویت‌های ماست.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه پارک علم و فناوری، باید پیش‌برنده باشد نه فقط پیش‌رونده، افزود: پارک علم و فناوری استان باید برای انجام این رسالت سنگین، نقشه راه و سند چشم‌انداز تهیه کرده و در آن، مأموریت همه بخش‌ها اعم از دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه، صنعت و بخش خصوصی را تعریف کند.

خرّم با تأکید بر اینکه فعالیت‌های پارک علم و فناوری باید نتیجه‌گرا باشد، افزود: اگر به صورت جدی و با نگاهی نو در این عرصه وارد شویم با یک تحول اساسی در اکوسیستم نوآوری و فناوری استان روبه‌رو خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه قوانین مناطق آزاد در پارک‌های علم و فناوری هم اعمال می‌شود، گفت: استفاده از این ظرفیت‌های قانونی می‌تواند در تحقق اکوسیستم نوآوری استان به عنوان یکی از اهداف میان‌مدت توسعه اقتصادی موثر باشد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن