پارک علم و فناوری

روند اجرای پارک های فناوری سلامت تسریع می شود

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با بیان این که ناگزیر از ایجاد پارک‌های سلامت هستیم، گفت: در حال حاضر در کشور ۱۸۰۰ شرکت و هسته فناور در مراکز رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد و اگر به سمت پارک‌های فناوری حرکت نکنیم، نمی‌توانیم بهره‌ مناسبی از این پتانسیل ایجاد شده ببریم‌.


پیشران اقتصاد، محمدرضا منظم در نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری سلامت که با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در محل پارک فناوری سلامت پردیس برگزار شد، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد پارک‌های فناوری سلامت، افزود: در حوزه پارک‌های فناوری حرکت‌هایی در راستای ایجاد ساختار و اساسنامه در حال انجام‌ است. مساله مهم این است که بومی سازی ساختارها در دانشگاه‌های علوم پزشکی دارای یک نسخه واحد نیست و در هر دانشگاه منحصر به همان دانشگاه است و وزارت بهداشت با حساسیت لازم این مساله را دنبال می‌کند.

منظم، توجه به تجاری‌سازی را در ایجاد پارک‌های سلامت حائز اهمیت توصیف کرد و افزود: بحث شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری در دل اساسنامه‌ها دیده شده است و این اکوسیستم جدید با هماهنگی لازم وزارت بهداشت و معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و وزارت علوم خواهد بود.
رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با ارائه آماری از میزان پیشرفت فضای پارک‌های سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، خاطرنشان کرد: شیوه استانداردی در ارائه گزارش پیشرفت پارک‌ها وجود ندارد. البته با تکیه بر تجربه پارک فناوری پردیس ۶ محور برای پیشرفت پارک‌های سلامت در نظر گرفته‌ایم که در سه دوره ارزشیابی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: برای ارزیابی میزان پیشرفت پارک‌های فناوری سلامت نیازمند یک کمیته فنی هستیم و برای این کمیته پیشنهاد من این است که رؤسای پارک‌ها و معاونین آنها در این کمیته حضور داشته باشند و در برنامه‌ریزی و سیاست‌ها کمک کنند. مشاوران هم از افراد مؤثر پارک های دیگر انتخاب شوند که تعامل را نیز افزایش می‌دهند.

به نقل از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در این نشست نمایندگانی از پارک‌های فناوری سلامت سراسر کشور از جمله محمود بیگلر به نمایندگی از پارک سلامت علوم پزشکی تهران، حسین کیوانی و محمد علی سنجری به نمایندگی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و نمایندگانی از پارک فناوری سلامت شهید بهشتی، مشهد، اهواز، زنجان، اصفهان، کرمان، مازندران، کرمانشاه و تبریز حضور داشتند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن