پارک علم و فناوری

فعالیت ۱۷ دانش بنیان در صنعت اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از فعالیت ۱۷ شرکت دانش بنیان در حوزه صنعت این استان خبر داد.


پیشران اقتصاد، حبیب ابراهیم پور رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از فعالیت ۱۷ شرکت دانش بنیان در حوزه صنعت این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۶۷ واحد فناور و ۳۳ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان فعالیت دارند که ۱۷ مورد آن مربوط به صنعت می باشد و از این تعداد ۱۲ مورد آن در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل مستقر است.

وی افزود: از لحاظ کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان استان در مقایسه با سایر استان‌های همتراز از شرایط بهتری برخوردار هستند و تلاش می‌شود تا کیفیت ارائه خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از گذشته ارتقا یابد.

ابراهیم پور با بیان اینکه محصولات ۹۶ شرکت دانش بنیان،فناور و مرکز رشد در استان تجاری‌سازی شده است،افزود: اولویت اصلی این مرکز علمی تمرکز اساسی بر روی ایده‌هایی است که بتواند جایگزین کالاهای وارداتی و تحریمی باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال خط اعتباری به شرکت‌های دانش‌بنیان این استان خبر داد و گفت: اولین قرارداد تخصیص خط اعتباری ۱۵۰ میلیارد ریالی به شرکت های دانش بنیان استان اردبیل با هدف توانمند سازی شرکت‌های دانش‌بنیان بین پارک اردبیل و صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق پژوهش و فناوری اردبیل به امضا رسید.

وی ادامه داد: این خط اعتباری در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استان اختصاص دارد و آنها می‌توانند با ارائه طرح توجیهی نسبت به اخذ تسهیلات تا سقف مجاز در اولین فرصت اقدام نمایند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل همچنین از رونمایی چهار محصول فناوری و دانش بنیان طرح تشخیص سرطان ریه با استفاده از هوش مصنوعی، تولید چراغ های گلخانه ای هوشمند با تکیه بر پایه تکنولوژی (LED)، اپلیکشن جامع صنعت ساختمان و دستگاه سانتریفوژ دور بالای هوشمند در اردبیل خبر داد.

ابراهیم‌پور افزود: پارک علم و فناوری استان از هزار و ۸۵۰ نخبه فعال در این شرکت ها و مراکز فناوری و دانش بنیان حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن