استارتاپ

راه‌اندازی مراکز نوآوری برای استارت‌آپ‌ها از سوی دانش‌بنیان‌ها

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با راه‌اندازی و احداث مجتمع‌های فناوری یا مراکز نوآوری، توانست حدود ۱۵ پروژه در ۷ دانشگاه را اجرایی کند.


به گزارش پیشران اقتصاد، بهنام میرانیان مدیرعامل این شرکت‌ دانش‌بنیان با بیان اینکه تاکنون چندین مرکز نوآوری تخصصی و مجتمع‌های فناوری طراحی و ساخته شده است، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به زیرساخت‌های فیزیکی دارند که این زیرساخت‌ها باید متناسب با حوزه فعالیت طراحی شوند تا شرکت‌ها به حداکثر کارایی و راندمان کاری برسند.

وی با بیان اینکه این شرکت با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه، مراکز نوآوری تخصصی در دانشگاه‌ها را به طراحی و اجرا می‌رساند که مهمترین قسمت آن طراحی فضای کار اشتراکی در این پروژه‌ها است، اظهار کرد: نیاز اتصال و ارتباط دادن فضای دانشگاه و صنعت امری لازم است و هدف اصلی این فضاها ایجاد زمینه لازم برای کار کردن، همچنین ایده پردازی، به اشتراک گذاشتن ایده‌های افراد مختلف و دعوت شرکت‌ها به دانشگاه‌ها است.

میرانیان با اشاره به راه‌اندازی چندین مرکز در حوزه زیرساخت فیزیکی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های دانشگاه، یادآور شد: این شرکت توانسته کلیه توانمندی‌های مورد نیاز در تمامی ابعاد علمی و فنی توسعه یک زیرساخت را از جنبه اقتصادی و مهندسی تا طراحی و برنامه‌ریزی و احداث پروژه‌ها انجام دهد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، به گفته وی در ساخت مراکز نوآوری تلاش شده که از محصولات دانش‌بنیان در حوزه ساختمانی استفاده شود و تاکنون در حدود ۱۵ پروژه در ۷ دانشگاه انجام شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه شناخته شدن شرکت‌های دانش‌بنیان به‌واسطه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده است، افزود: قبل از تأسیس این مجموعه فعالیت دانشگاه محدود بود، اما با تشکیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ایجاد چتر حمایتی، فعالیت‌ها بیشتر دیده شدند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن