پارک علم و فناوری

اراضی پارک علم و فناوری خراسان شمالی پاسخگوی نیازهای فناورانه نیست

دکترعلی خیرالدین در آیین تکریم و معارفه رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: پارک علم و فناوری خراسان شمالی نوپاست و باید مسوولان استانی و ملی حمایت کنند تا فضای ۶ هکتاری کنونی افزایش یابد.


به گزارش پیشران اقتصاد، وی با بیان اینکه ۱۴۲ واحد فناور در پارک مستقرند که ۳۰ واحد از این تعداد دانش بنیان هستند افزود: در قانون جدید جهش تولید دانش بنیان پارک ها باید با واگذاری زمین به شرکت ها به آن ها کمک کنند و لازم است مسوولان نیز در مورد تامین زمین کمک حال پارک علم و فناوری شوند.
وی افزود: یکی دیگر از موارد مهم که باید در این استان انجام شود شکل گیری ستاد اقتصاد دانش بنیان است که باید با ریاست استاندار و دبیری رییس پارک علم و فناوری و برای رسیدگی به مشکلات شرکتها و واحد های فناور شکل بگیرد.
خیرالدین کم بودن منابع مالی صندوق پژوهش و فناوری استان را نیز از موانع حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان دانست و افزود: این موضوع در کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری در وزات علوم مطرح شد تا از منابع اعتباری معاونت علم و فناوری رییس جمهور و دیگر منابع این صندوق ها تقویت و حمایت شوند.
معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم خاطرنشان کرد: اعتبار دستیاری و گرند فناوری باید به حساب صندوق پژوهش و فناوری واریز شود و اعتباراتی که از معاونت علم و فناوری دریافت می شود نیز از طریق این صندوق ها باشد.
وی اظهار داشت: ۲۰درصد واحدهای فناور استان دانش بنیان شده اند که رقم خوبی است و نشان می دهد استان خراسان شمالی با وجود همه کمبودهای این بخش، ظرفیت افزایش شرکت های دانش بنیان را دارد.
ارتقای سطح پارک علم و فناوری خراسان شمالی
رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز در این آیین اظهار داشت: افزایش کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان یکی از برنامه های پیش روی این مجموعه است.
محمدرضا قربانی افزود: ارتقای سطح پارک علم و فناوری استان از سطح ۳ به بالاتر و افزایش ۱۵هکتار زمین دیگر به اراضی این پارک از برنامه هایی است اجرای آن ها به جد پیگیری می شود.
وی از مدیران و مسوولان استان خواست تا خرید های دستگاه های اجرایی از شرکتهای دانش بنیان انجام شود تا این شرکت ها تقویت شوند و افزود: دستگاه ها دولتی و اداری و شرکت ها و کارخانه ها می توانند نیازهای خود را در سامانه نان (نظام ایده ها و نیازها) ثبت کنند تا برای رفع آنها از توان واحد های فناور و شرکت های دانش بنیان استفاده شود.
در پایان این مراسم از خدمات دکتر مهران گرمه تقدیر شد و محمدرضا قربانی به عنوان رییس جدید پارک علم و فناوری خراسان شمالی معرفی شد.
رییس پارک علم و فناوری که دارای مدرک دکترای زبان انگلیسی است، عضو هیات امنای دانشگاه های دولتی وابسته به وزارت علوم، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه بجنورد، مسئول راه اندازی دانشگاه کوثر بجنورد از سال ۱۳۹۱، سرپرست دانشگاه کوثر، رئیس هیات اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه کوثر و مجتمع آموزش عالی اسفراین، مدیر گروه زبان های خارجی دانشگاه بجنورد بوده است.
خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.
این استان دارای ۳۳ دانشگاه دولتی و غیردولتی، موسسه و مرکز آموزش عالی است و بیش از ۳۰هزار دانشجو در این دانشگاه ها تحصیل می کنند.
چهار مرکز رشد، ۱۴۲ شرکت و واحد فناور، ۳۰شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن