پارک علم و فناوری

درآمد میلیاردی شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان اضافه کرد: سال گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان وابسته به پارک استان ۵۵ میلیارد تومان درآمد و بیش از یک میلیون دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی داشتند.


پیشران اقتصاد؛ حامد قادرزاده رئیس پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به وجود انواع پارک‌های علم و فناوری در کشور، اظهار داشت: پارک علم و فناوری کردستان ۱۱۰ واحد فناور دارد که قبلا ۱۲۰ واحد بود اما تعدادی از آنها خارج شدند.

به گفته قادرزاده، بیش از ۹۰۰ نفر در واحدهای فناور استان کردستان مشغول بکار هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان اضافه کرد: سال گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان وابسته به پارک استان ۵۵ میلیارد تومان درآمد و بیش از یک میلیون دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی داشتند.

وی مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان استان کردستان را ۳۸ مورد ذکر کرد و گفت: در حال حاضر هم شرکت‌هایی با قابلیت دانش‌بنیان در حال شناسایی هستند که تا پایان سال این تعداد به بیش از ۷۰ شرکت افزایش می‌یابد.

قادرزاده تصریح کرد: اکنون سه مرکز نوآوری و چهار مرکز رشد در شهرستان‌های سنندج، بیجار، قروه، مریوان، سقز و دیواندره وجود دارد.

وی ادامه داد: جدای از ساختمان پارک علم و فناوری، یک ساختمان دیگر در سنندج در حال احداث است که در ۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع تا پایان شهریور امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان، در مریوان نیز یک ساختمان هفت طبقه با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

وی اذعان کرد: جدای از یک قطعه زمین ۱۲ هزار متری در مریوان، زمین ۱۵ هزار مترمربعی سنندج بلاتکلیف مانده است در حالیکه در شورای حل اختلاف استانداری دستور تمدید قرارداد به راه و شهرسازی صادر کرده اما هنوز بلاتکلیف است.

قادرزاده یادآوری کرد: ۷۰ درصد زمین زمین سنندج به فضای سبز تبدیل می‌شود و ۳۰ درصد آن ابنیه و محل استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان یادآور شد: از مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان استان، ۲۵ واحد پارکی هستند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در مرحله پیش‌رشد، ۶ تا ۹ ماه حمایت‌‌های غیرمالی می‌شوند، در مرحله رشد ۳ تا حداکثر ۵ سال حمایت‌های مالی صورت می‌گیرد و در مرجله پارکی نیز حداکثر تا ۲۰ سال مشروط بر مثبت‌بودن ارزیابی‌های سالانه از فضای پارک استفاده نمایند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن