رویدادها

تحلیل روندهای فناوری و بازار پلیمرهای زیست‌تخریب‌پذیر

روندهای فناوری و بازار پلیمرهای زیست‌تخریب‌پذیر، موضوع تمرکز چهارمین وبینار از مجموعه رویدادهای پیش‌بینی روندهای آینده فناوری‌های سخت است.


پیشران اقتصاد؛ این رویداد که چهل‌وچهارمین رویداد کاریز است، در روز یکشنبه مورخ دوازدهم تیرماه برگزار شده و از چرایی لزوم بکارگیری پلیمرهای زیست‌تخریب‌پذیر تا تحلیل بازار جهانی، منطقه‌ای و داخل کشور، توسط «صابر بایرامزاده حقیقی»، مدیرعامل شرکت رایان پلیمر آرتا ارائه می‌گردد.

آلودگی‌های زیست‌محیطی که در نتیجه پلیمرهای سنتزی، پلاستیک‌ها و مواد بسته‌بندی غیر قابل تجزیه ایجاد می‌شوند، از بزرگترین خطرات تهدیدکننده زندگی بشر بشمار می‌آیند. مطالعاتی که در رابطه با نفوذ پلاستیک‌ها به زیست‌بوم حیوانات انجام شده، حکایت از آن دارد که سالیانه شمار زیادی از پرندگان، آبزیان و پستانداران، به دلیل مصرف همین پلاستیک‌ها تلف می‌شوند. به همین دلیل، طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی در جهت مقابله با این مشکل بزرگ آغاز شده و کشورهای مختلف گام‌های مؤثری در خصوص آن برداشته‌اند.

از یک طرف، این پلیمرها به دلیل شکل‌پذیری خوب، قیمت ارزان، سبکی، مقاومت شیمیایی بالا، تنوع خواص فیزیکی، قابلیت درزبندی به وسیله حرارت، چاپ‌پذیری خوب و فرایند تولید آسان با استقبال زیادی روبرو شده‌اند و از طرف دیگر، پیوندهای کربنی موجود در آن‌ها به علت داشتن ترکیبات خاص، توسط آنزیم‌های میکروارگانیسم‌ها شکسته نشده و به ندرت در طبیعت تجزیه می‌گردند. هنگامی که پلاستیک‌ها در معرض خاک قرار بگیرند، با تولید موادی سمی خاک را آلوده کرده و همچنین در معرض نور UV خورشید، گاز هایی سمی وارد هوا می‌کنند و در نتیجه، هم باعث آلودگی خاک و هم آلودگی هوا خواهند شد.

مجموع این معضلات، علاقه قابل توجهی به پلیمرهای زیست‌تخریب‌پذیر ایجاد نموده و طیف زیادی از شرکت‌های بالغ و استارتاپ‌ها را به خود جذب نموده است. در همین راستا، چهارمین وبینار کاریز از مجموعه رویدادهای ترند فناوری‌های سخت، به این موضوع تعلق گرفته و در صدد آن هستیم تا علاوه بر معرفی کامل این پلیمرها، روندهای فناوری و برخی از کاربردهای عمده آن را بیان کنیم.

نکته ویژه دیگر در خصوص این رویداد، این است که یک کارآفرین فعال در حوزه پلیمرهای زیست‌تخریب‌پذیر سخنران آن بوده و از همین رو، می‌توان برخی از فراز و نشیب‌های واقعی موجود در راستای توسعه این فناوری‌ها را از زبان وی شنید. در این وبینار، «صابر بایرامزاده حقیقی»، مدیرعامل شرکت رایان پلیمر آرتا، سرفصل‌های زیر را هدف قرار می‌دهد:

  • چرایی لزوم استفاده از پلیمرهای زیست تخریب‌پذیر
  • تعریف زیست‌تخریب‌پذیری/تجزیه‌پذیری و انواع آن
  • زیست تخریب‌پذیری، دروغ تا واقعیت
  • انواع پلیمرهای زیست تخریب‌پذیر/تجزیه‌پذیر
  • تحلیل بازار جهانی، منطقه‌ای و داخل کشور

پس اگر از فناورانی هستید که در حوزه پلیمرها یا مواد سبز و سازگار با محیط‌زیست فعالیت دارید، یا در زمره کسانی هستید که علاقه‌مند به شروع یک مسیر فناورانه یا کارآفرینی هستید و هنوز ایده لازم را بدست نیاورده‌اید، قطعاً وبینار چهل‌وچهارم کاریز برای شما مفید خواهد بود. این وبینار که با عنوان «تحلیل روندهای فناوری و بازار پلیمرهای زیست‌تخریب‌پذیر» و در مورخ ۱۲ تیرماه از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ برگزار می‌گردد، فرصت خوبی است تا بتوانید یک گام مهم دیگر در مسیر داشتن یک کسب‌وکار مستقل بردارید.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وب‌سایت کاریز به آدرس kariz.net برای ثبت‌نام و رزرو صندلی خود در این رویداد و سایر رویدادهای کاریز اقدام نموده و از این فرصت استثنایی استفاده کنند.

 

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن