پارک علم و فناوری

اولین رویداد تانا البرز؛ قطار تولید ثروت روی ریل دانش

رییس پارک علم وفناوری البرز در حاشیه رویداد تانا البرز گفت: تانا، یا به عبارتی، زیست بوم فناوری و نوآوری یکی از ارکان اقتصاد دانش بنیان با هدف استفاده از توان شرکت های فناور و دانش بنیان برای حل مشکلات درحوزه های مختلف کشاورزی ، صنایع غذایی و فناوری زیستی درسال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین در استان البرز شکل متفاوتی از این حوزه را رقم زد.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ مهندس عباسی گفت: امروز شاهد اولین رویداد تانا البرز بودیم، تانا با نام اختصاری، توسعه اکوسیستم نوآوری استان می‌باشد. مبنای ما بر این است که ،بصورت موضعی در خصوص موضوعات اولویت دار و بنابر نیاز استان با توجه به پتانسیل استان ورود کنیم.

ازآنجا که کارخانه ها و شرکت های برند مواد غذایی مهمی در استان وجود دارد ،اولین نیاز را در راستای رویداد تانا را اختصاص به حوزه کشاورزی، صنایع غذایی وفناوری های زیستی داده شد که در این رابطه بالغ بر ۶۰طرح ازسوی ۶۰ فناور ارائه شد که ۲۰ طرح از ۶۰طرح به سرمایه گذار و بخش خصوصی معرفی شدند و ۴۰عنوان نیز قابلیت ارائه را داشتند.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

اولین رویداد «تانا» در آذربایجان‌شرقی برگزار شد


مهندس عباسی تصریح کرد: با توجه به هدف رویداد که همان فرهنگ سازی موضوع بود، ۷عنوان طرحی که قابلیت جذب سرمایه گذار را می توانست به خود اختصاص دهد در اولویت قرار گرفت. هر چند امید این می رود که به مرور بتوانیم ۶۰طرح را به نحو احسن به سرمایه گذار معرفی کنیم.در کنار رویداد فوق ، چندین تفاهم‌نامه نیز منعقد شد که ازجمله آن‌ها می تواند به انعقاد تفاهم‌نامه با پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، تفاهم‌نامه با موسسه تحقیقاتی آب و خاک کشور و تفاهم‌نامه با بخش خصوصی جهت راه اندازی اولین دهکده نوآوری کشاورزی ایران در استان البرز اشاره کرد.

رییس پارک علم و فناوری البرز عنوان کرد: حضور معاون استاندار محترم البرز نیز اقبال خوبی را رقم زد و آن این که قول مساعدت جهت، برخی شهرستان ها که فاقد ساختار فناورانه هستند از جمله اشتهارد، فردیس و طالقانی ، بزودی زیرساخت ه‍ای فناوری ایجاد شود. ایجاد پردیس های مشترک دیگر موضوع مورد بحث مهندس عباسی بود که به آن اذعان کرد وگفت: ایجاد پردیس های مشترک دیگر پیشنهاد پارک علم و فناوری البرزبه بخش دولتی ، خصوصی و سرمایه گذاران در این رویداد بود که در صورت پذیرش پیشنهاد از سوی هر بخش ، ما در مجموعه پارک ظرفیت ایجاد ساختارهای فناوری مورد نیاز را برای این عزیزان را داریم.

دلیل پافشاری در این موضوع نیز ، تغییر زیاد توسعه اقتصادی دنیا بر مبنای دانش بنیان و تولیدات فناورانه است‌.وی افزود: مادامی که بخش خصوصی وارد حوزه فناوری نشود خروجی شگرفی را نمی توان رقم زد، تمام توان ما بر این است که اقتصاد این حوزه را نیز خصوصی سازی کنیم .

پارک به عنوان شتاب دهنده و حامی عزیزان فناور می تواند در پیشرفت و تسریع تولیدات محصولات فناورانه و بستر مناسب جهت حضور سرمایه گذار در این حوزه را نیز فراهم کند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن