پارک علم و فناوری

دهکده فن‌آوری کشاورزی در زنجان

رئیس پارک علم و فن آوری کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به افتتاح دهکده فن آوری کشاورزی زنجان گفت: طبق برنامه ریزی امسال۱۳ پردیس و دهکده فن آوری کشاورزی به بهره برداری خواهد رسید.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ مجید ولدان در حاشیه افتتاح هفتمین دهکده منابع طبیعی و کشاورزی استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی امسال ۱۳ پردیس و دهکده فناوری کشاورزی در کشور به بهره برداری خواهد رسید که هفتمین مرکز در زنجان به مساحت هفت هکتار به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه سطح کشت گوجه‌فرنگی تغییری نکرده است، افزود: سطح کشت گوجه‌فرنگی ۵۴۰۰ هکتار است و سالانه ۷ میلیون تن گوجه در کشور تولید می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: ۳ نوع مصرف در کوجه‌فرنگی داریم که مصرف تازه‌خوری، صنایع تبدیلی و رب‌سازی و صادرات برای مصارف تازه‌خوری است.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

۱۰۰ شرکت‌ دانش‌بنیان کشاورزی تا پایان سال در آذربایجان‌شرقی ایجاد می‌شود


ولدان، با اشاره به تأثیرات الگوی کشت در اصلاح محصولات استراتژیک، ادامه داد: در الگوی کشت ۱۵ محصول ۹۰ درصد از سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده است.

همچنین مدیر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع‌طبیعی استان زنجان گفت: کشاورزی دانش بنیان دارای ۶ مرحله کاشت، داشت، برداشت، مراقبت‌های پس از برداشت، الگوی مصرف و بازار است.

نادر عباسی افزود: امنیت غذایی مهم‌ترین اولویت جهادکشاورزی و بر سایت امنیت‌ها اعم دفاعی، ملی، سلامت را مشمول می‌شود.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن