منهای دانش بنیان

بزرگ‌ترین پردیس هوش مصنوعی را کدام شهر می‌سازد؟

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان از افتتاح بزرگ‌ترین پردیس هوش مصنوعی ایران در شاهرود خبر داد و گفت: مجوز این پردیس اخذ شده است.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ محسن نظری، رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان سمنان بین ۵۲ پارک علم و فناوری کشور توانست سطح یک را به دست آورد، بیان کرد: ۴۰۰ شرکت فناور در استان سمنان زیرپوشش پارک علم و فناوری است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق زیرپوشش پارک بالغ بر ۱۲۰ شرکت هستند، افزود: یکی از اهداف راهبردی ما، توسعه این شرکت‌ها و اثرگذاری اقتصادی آن‌ها در تمام شهرستان‌های استان سمنان است که امیدواریم با برنامه‌های راهبردی که داریم به آن دست پیدا کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: یکی از برنامه‌های ویژه و راهبردی که امسال توسط پارک دنبال شده و جزو برنامه‌های معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و وزارت علوم نیز محسوب می‌شود، توسعه پردیس‌های تخصصی است.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

بزرگترین پردیس فناوری کشور در آبیک


نظری با بیان اینکه در کل کشور ۳۲ پردیس تخصصی علم و فناوری مجوز داده شده که در استان سمنان و در شهرستان شاهرود سه پردیس تخصصی مجوز گرفته است، تأکید کرد: ۱۰ درصد از کل پردیس‌های کشور در شاهرود مستقر هستند.

وی با بیان اینکه پردیس کشاورزی، سلامت و پردیس ویژه هوش مصنوعی و دیجیتال که بزرگ‌ترین پردیس نیز محسوب می‌شود، در زمره پردیس‌های مستقر در شاهرود است، تأکید کرد: امسال شاهد افتتاح پردیس هوش مصنوعی و فناوری‌های آن در شهرستان شاهرود خواهیم بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه مجوز این مرکز اخذ و اعتبارات آن نیز جذب شده است، اظهار کرد: امیدواریم به‌زودی بتوانیم شاهد افتتاح این مجموعه مهم علمی و فناوری باشیم.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن