رویدادهارینوتکس

رینوتکس ۲۰۲۱ آبان امسال برگزار می‌شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۱) از ۱۷ تا ۲۱ آبان امسال، بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد علمی تأکید کرد.


پیشران اقتصاد، دکتر محمدرضا پورمحمدی در جلسه هیأت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی، اظهار داشت: خوشبختانه نمایشگاه ربع رشیدی در دوره‌های اخیر از حالت صرف نمایشگاهی خارج شده و به بستری برای تجاری‌سازی فناوری و فروش محصولات دانش‌بنیان تبدیل شده است.

وی با اشاره به اقداماتی نظیر ایجاد فن‌بازار و کلینیک صنعت که از دستاوردهای نمایشگاه ربع رشیدی است، گفت: این نمایشگاه به شناسنامه علمی استان تبدیل شده و همه دستگاه‌ها باید برای تداوم و تقویت آن کمک کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین منطقه ویژه علم و فناوری را ظرفیتی کم‌نظیر برای توسعه استان خواند و گفت: هنوز آن‌طور که باید از ظرفیت این منطقه بهره‌برداری نشده و شبکه‌سازی اتفاق نیفتاده است و لازم است که کارهای جدی‌تری در این حوزه انجام شود.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و دبیر منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی هم در این جلسه با بیان اینکه نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۱) از ۱۷ تا ۲۱ آبان امسال در قالب ۲۱ زون تخصصی برگزار می‌شود، گفت: پیش‌بینی برای برگزاری حضوری و مجازی نمایشگاه انجام شده و بنا به شرایط کرونایی درخصوص نحوه برگزاری آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

سعید غریب خواجه همچنین گزارشی از عملکرد هیأت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: اجرایی شدن تفاهم‌نامه راه‌اندازی منطقه ویژه فناوری‌های معدنی، کمک به تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه، همکاری در راه‌اندازی کارخانه نوآوری و فرهنگ‌سازی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان از مهم‌ترین اقدامات یک سال گذشته است.

وی تأکید کرد: یکی از اهداف مهم ما این است که خود سازمان عامل استقرار منطقه ویژه علم و فناوری یک سازمان دانش‌بنیان باشد و برای این منظور لازم است که بحث آموزش و فرهنگ‌سازی جدی گرفته شود.

در این جلسه از پوستر نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۱) رونمایی و احکام اعضای شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه از سوی استاندار آذربایجان شرقی اعطا شد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن