پارک علم و فناوری

اعتبار ۷۰۰ میلیاردی مجلس برای پارک‌های فناوری و مراکز رشد

معاون نوآوری و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان از سوی مجلس شورای اسلامی به دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در سال جاری خبر داد.


به  گزارش پیشران اقتصاد، دکتر علی خیرالدین در خصوص بودجه دانشگاه‌ها گفت: خوشبختانه فعالیت خوبی از سوی رؤسای پارک‌های علم و فناوری و وزیر علوم در انتهای سال ۱۴۰۰ صورت گرفت و در نهایت تحقق اعتبارات برای برخی از دانشگاه‌ها صورت گرفت، به گونه‌ای که برای برخی از دانشگاه‌ها تا ۱۱۰ درصد اعتباراتشان تامین شد.

وی با بیان اینکه این درصد برای دانشگاه‌های برتر بیشتر بوده است، اظهار کرد: مشکلات اعتبارات همواره در دانشگاه‌ها وجود داشته است و اکنون به‌ویژه با شروع فعالیت‌های دانشگاه‌ها و تبدیل آموزش‌های مجازی به حضوری، قطعا به پیگیری‌های بیشتر برای تحقق اعتبارات دانشگاه‌ها نیاز داریم.

خیرالدین، در پاسخ به این سؤال که در سال جاری که قرار است تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش یابد، ولی دانشگاه‌ها با کمبود اعتبارات مواجه هستند، وزارت علوم چه اقداماتی را در دستور کار دارد، خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی اعتباراتی را برای دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۱ اختصاص داده بود.

وی این اعتبارات را بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و یادآور شد: این اعتبارات قرار است به دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد اختصاص یابد، ضمن آنکه ۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای مناطق ویژه و پهنه‌ها و ناحیه‌های فناوری اختصاص خواهد یافت.

خیرالدین خاطر نشان کرد: ما منتظر هستیم تا جداول این اعتبارات نهایی شود.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن