پارک علم و فناوری

راه اندازی مرکز رشد در محل بقعه شیخ صفی اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از تخصیص فضایی در مدرسه پورسینای بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.


پیشران اقتصاد، نادر فلاحی گفت: با توجه به شعار سال ۱۴۰۱ و توافق قبلی با پارک علم و فناوری استان، فضایی را در مدرسه پورسینای مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان به منطور راه‌اندازی مرکز رشد و نوآوری قرار می‌دهیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در جلسه با رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: پیش از این با پارک علم و فناوری تفاهم نامه‌ای را داشتیم که بر این اساس از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در بحث توسعه گردشگری، احصا آمار گردشگران، تولید صنایع دستی خلاق و تعریف اپلیکیشن‌های معرفی قابلیت‌ها، فروش صنایع‌دستی و رزرواسیون مراکز اقامتی استفاده می‌کنیم.

فلاحی می‌گوید: علاوه بر این در اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل به دنبال استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در مرمت آثار و بنا‌های تاریخی و تحقیق درمورد آن‌ها هستیم.

او با اشاره به ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حفظ و احیای میراث‌فرهنگی گفت: این شرکت‌ها می‌توانند به ما در تهیه نرم‌افزار‌ها و انیمیشن‌های ویدیویی به منظور معرفی و احیای میراث ملی و میهنی در میان مردم کمک کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: از پارک علم و فناوری استان می‌خواهیم که در زمینه تولید اپلیکیشن‌های معرفی آثار تاریخی و تعریف کیوآر کد برای موزه‌ها به زبان‌های مختلف، نورپردازی و سایر خدمات ممکن در حوزه میراث‌فرهنگی کمک کنند.



    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن