پارک علم و فناوری

برنامه کشور برای راه‌اندازی پارک‌های فناوری بین‌المللی

مشاور امور بین‌الملل معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری بین‌المللی، گفت: در این راستا شهرک علمی‌و تحقیقاتی اصفهان در حال بررسی برای راه‌اندازی شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای عضو اکو و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در حال بررسی تاسیس شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای حاشیه اقیانوس هند شامل ۲۵ کشور و ۸ کشور ناظر است.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ علیرضا زراسوندی در نشست خبری به مناسبت یک سالگی ایجاد معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم در روز ۶ آذر ماه سال گذشته، با اشاره به ماده ۷ و ماده ۱۰ آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین در وزارت علوم، افزود: ایجاد پارک بین‌المللی ایران که متولی آن سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران است، بر اساس بند ۷ این آیین نامه ممکن شده است و در حال حاضر مراحل مقدماتی ساخت پارک انجام شده و در مرحله جانمایی و اجرایی هستیم.

زراسوندی ادامه داد: ایجاد مراکز کارآفرینی نوآوری و پردیس‌های علم و فناوری نیز از دیگر اقدامات است که در این راستا نظام‌نامه تعاملات بین‌المللی پارک‌ها ابلاغ شده تا خط مشی پارک‌ها را مشخص کند.

به گفته وی، شیوه‌نامه‌های آن به زودی مشخص می‌شود و کارگروه بین‌المللی پارک‌ها نیز در این زمینه تاسیس خواهد شد.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

اجاره‌بهای پارک‌های علم و فناوری چگونه است؟


زراسوندی ادامه داد: پیمایشی بر اساس تعاملات بین‌المللی و سیاست‌های نظام انجام شده تا بهترین کشورها برای همکاری‌های فناورانه انتخاب شوند. براین اساس میز تعاملات بین‌المللی پاکستان ایجاد شده که پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان متولی آن است.

مشاور امور بین‌الملل معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، اظهار کرد: میز تعاملات با عراق نیز با تمرکز بر فعالیت‌های فناورانه شهر بصره تشکیل شده که پارک علم و فناوری خوزستان متولی اجرا و توسعه آن است.

زراسوندی ادامه داد: همچنین مذاکراتی با عمان و روسیه برای تقویت همکاری‌های علمی داشته‌ایم و کشورهای آذربایجان، ارمنستان و قزاقستان جزو کشورهایی هستند که احتمال تقویت همکاری‌های علمی با آنها هست. همچنین شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان در حال بررسی برای راه‌اندازی شبکه پارک ‌های علم و فناوری کشورهای عضو اکو و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در حال بررسی تاسیس شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای حاشیه اقیانوس هند شامل ۲۵ کشور و ۸ کشور ناظر، است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن