صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری از توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند

عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق نوآوری از توسعه بازار و رفع نیازهای فناورانه و بهم‌رسانی شرکت‌های دانش بنیان و صنایع مختلف حمایت می‌کند.


پیشران اقتصاد؛ به گزارش روابط عمومی ‌صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان در دومین دوره سلسله وبینارهای تخصصی با موضوع کارآفرینی و فرصت‌های شغلی در حوزه‌های زیست‌شناسی، زیست پزشکی و علوم‌کشاورزی در مورد فرایند ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: در این فرایند سه معیار سطح فناوری، داشتن تسلط به دانش فنی و داشتن نمونه اولیه و نمونه آزمایشگاهی مدنظر است که در معیار سطح فناوری، فهرست محصولات فناورانه از انعطاف و پویایی بیشتری برخوردار است و مدام در حال بروزرسانی است.

وی به شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های زیست فناوری و کشاورزی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۳۰ شرکت دانش‌ بنیان در این حوزه‌ها فعال هستند که بخشی از این شرکت‌ها طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ فروش ۲۱۰۰ میلیارد تومانی داشتند که این رقم قابل توجه است.
عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه تعداد اشتغال ایجاد شده توسط شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های زیست فناوری و کشاورزی را پنج هزار شغل اعلام کرد و افزود: ۱۰ سال از قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان می‌گذرد. امروز حدود ۵۰ درصد ظرفیت شرکت‌ها در تهران مستقر است که این عدد باید آسیب‌شناسی شود و به سایر مناطق کم‌برخوردار و و محروم در مورد استقرار شرکت‌های دانش بنیان نیز توجه ویژه‌ای شود.
خیاطیان در ادامه به نقش شرکت‌های دانش بنیان در رفع مسائل راهبردی کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در برخی حوزه‌ها واردات زیادی داریم، شرکت‌ها باید از واردات بی‌رویه جلوگیری و همچنین مشکلات واکسن و خوراک دام و طیور و کالاهایی که در تحریم بودند را رفع کنند.
رئیس مرکز موسسات و مراکز دانش‌ بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری در مورد حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: طبق قانون مصوب سال ۸۹، معاونت علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری حمایت‌های مشاوره‌ای، بیمه‌ای، معافیت مالیاتی و سربازی از شرکت‌های دانش بنیان می‌کند و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی نقش حمایتی این شرکت‌ها را در تامین مالی برعهده دارد.

وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی از توسعه بازار و رفع نیازهای فناورانه و بهم‌رسانی شرکت‌های دانش بنیان و صنایع مختلف نیز حمایت می‌کند.
خیاطیان در ادامه بر استفاده از فارغ‌التحصیلان جهت نوآوری و فناوری تاکید کرد و گفت: باید توجه داشته باشیم که با جهت‌گیری‌های فناورانه، حوزه کشاورزی سنتی را با کمک فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به مدرن تبدیل کنیم و البته کمک شتابدهنده‌ها در این حوزه نیز مهم است.
عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان به توسعه شتابدهنده‌ها اشاره‌ کرد و گفت: در معاونت علمی و فناوری ‌ریاست جمهوری مسیر دشواری برای توسعه شتابدهنده‌ها وجود ندارد و ظرفیتی که برای ایجاد شتابدهنده‌ها ایجاد شده، بی نظیر است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن