استارتاپ

۷۳ سرمایه گذار خارجی برای استارتاپ های ایرانی

قائم مقام دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری گروه دی هشت گفت:‌ چهارمین نشست سرمایه‌گذاری کشورهای عضو گروه دی هشت و دیگر کشورهای شرکت کننده (TIM۲۰۲۲)، با حضور ۶۱ استارتاپ و شرکت سرمایه پذیر و ۷۳ سرمایه گذار داخلی و خارجی از ۱۹ کشور، دوم و سوم اسفندماه در پارک فناوری پردیس برگزار می شود.


پیشران اقتصاد، میلاد صدرخانلو روز دوشنبه در نشست خبری این رویداد در صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: نشست سرمایه گذاری فناوری یکی از رویدادهای جانبی شبکه تبادل و انتقال فناوری گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه (گروه دی ۸) است که دبیرخانه دائمی آن در ایران و در پارک فناوری پردیس قرار دارد و هر ساله با هدف کمک به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری میان هشت کشور اسلامی عضو برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:‌ این رویداد پیش‌تر نیز برگزار شده و همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مناسبی بین اعضا در این سال‌ها به امضا رسیده است. اولین دوره این نشست در سال ۲۰۱۷ به میزبانی ایران و با حضور بیش از ۲۰ صندوق جسورانه سرمایه گذار و سرمایه‌پذیر حوزه فناوری برگزار شد.

صدرخانلو گفت: ۱۶۷ استارتاپ فعال در حوزه فناوری برای حضور در این دوره از نشست ثبت نام کردند که ۱۴۰ استارتاپ داخلی و ۲۷ استارتاپ خارجی هستند. از بین استارتاپ های متقاضی پس از برگزاری جلسات بررسی با حضور کارشناسان، در نهایت ۶۱ استارتاپ و شرکت سرمایه پذیر انتخاب و به سرمایه گذاران مربوطه معرفی شده اند که ۱۲ استارتاپ خارجی و مابقی ایرانی هستند. تا کنون بیش از ۱۲۰ جلسه مجازی B۲B میان سرمایه گذاران و این استارتاپ ها برگزار شده است.

قائم مقام دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری گروه دی هشت با بیان اینکه ایجاد هم افزایی فناورانه و تبادل فناوری بین هشت کشور اسلامی و حضور در بازارهای بین المللی و فراتر از بازار هشت کشور عضو این گروه از اهداف اصلی این نشست است، اظهار داشت: تا کنون ۱۱ قرارداد همکاری با ارزش بیش از ۱۰ میلیون دلار بین این سرمایه گذاران و سرمایه پذیران قطعی شده و امید است تا روز برگزاری رویداد این همکاری ها بیشتر شود.

وی تاکید کرد: تاکنون با ۷۳ سرمایه گذار داخلی و خارجی از ۱۹ کشور برای حضور در بازار هشت کشور عضو شبکه تبادل و انتقال فناوری و سایر کشورهای متقاضی تعامل داشته ایم و در حال همکاری هستیم. اگر مشکلات پاندمی کرونا اجازه دهد در روزهای برگزاری نشست میزبان این ۷۳ سرمایه گذار خواهیم بود.

صدرخانلو ادامه داد: در این دوره، علاوه بر سرمایه‌گذاران کشورهای عضو، سرمایه‌گذارانی از کشورهای روسیه، سوریه، بلغارستان، چین، افغانستان، تونس و ارمنستان حضور دارند. حضور سرمایه‌گذارانی از دیگر کشورها اروپایی در حال پیگیری و رایزنی است.

قائم مقام دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری D۸ افزود: این رویداد شامل برنامه‌های مختلف از جمله ارائه شرکت‌های خلاق با هدف جذب سرمایه، پنل‌های تخصصی، دوره‌های آموزشی، امضای تفاهم‌نامه‌ها، انعقاد قراردادهای سرمایه‌گذاری مشترک و بازدید از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است. ما می خواهیم سرمایه گذاران بین المللی خارجی حاضر در نشست تجربه موفق خود را به شرکت های داخلی منتقل کنند.

وی یادآور شد:‌ ایجاد صندوق سرمایه گذاری تخصصی حوزه فناوری بین هشت کشور در حال توسعه سازمان دی هشت، یکی از برنامه های اصلی نشست دو روزه TIM۲۰۲۲ است. ما به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی در ایران و توسعه سرمایه گذاری شرکت های داخلی در دیگر کشور های عضو سازمان D۸ هستیم.

صدرخانلو افزود: در این دوره از رویداد، تجارب سرمایه‌گذاران حاضر ارایه خواهد شد. همچنین نشست‌های تعامل کسب‌وکارها نیز برگزار خواهد شد. شرکت‌های خلاق علاقه‌مند به جذب سرمایه خارجی می توانند با ارائه محصولات و خدمات فناورانه خود با رویکرد جذب سرمایه در این نشست حاضر شوند.
گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه با نام اختصاری گروه دی هشت (D۸) گروهی اقتصادی متشکل از هشت کشور در حال توسعه اسلامی شامل ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است.

نشست سرمایه‌گذاری فناوری TIM (Technology Investment Meeting) فرصتی برای شناسایی سرمایه‌گذاران کشورهای عضو سازمان D۸ و دیگر کشورهای اسلامی است تا در گام اول باعث هم‌افزایی بین فعالان این بخش شود و در گام‌های بعدی با همکاری صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری ازیک‌طرف و کارآفرینان و شرکت‌های نوپای دارای نوآوری که فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در معرض دید قرار می‌دهند، هدف سرمایه‌گذاری روی طرح‌های نوآورانه و فناورانه را رقم بزنند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن