استارتاپ

ایده‌های برتر استارتاپ فرش دستباف

۲ ایده از ۱۱ ایده راه‌یافته به مرحله نهایی استارتاپ فرش کردستان توسط هیات داوران به عنوان ایده برتر معرفی شد.


پیشران اقتصاد، نخستین استارتاپ فرش کردستان روز چهارشنبه با حضور ۲۴ نفر شرکت کننده که در قالب پنج تیم سازماندهی شده بودند، برگزار شد که در روز نخست این استارتاپ ۱۴ ایده توسط این افراد مطرح شد که بعد از بررسی‌های لازم ۱۱ ایده به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی شامل آشنایی با بوم مدل کسب و کار، کمیته محصول قابل ارائه، بازاریابی دیجیتال، نحوه ارائه ایده، توسعه محصول، مشتری یابی و شناسایی بازار از جمله برنامه‌های این استارتاپ بود.

هیات داوران این استارتاپ متشکل از هفت نفر از اساتید دانشگاه، متخصصین حوزه فرش و مشاورین حوزه کارآفرینی بود که بعد از بررسی‌ ایده‌های راه یافته به مرحله نهایی هیچ کدام از ایده‌ها حد نصاب امیتاز رتبه نخست را کسب نکردند.

با رای هیات داوران تیم چرخه فرش که ایده آنها در مورد حجم بافی به سرپرستی زهرا شریعتی بود و تیم متاورس به سرپرستی محمد عبدزاده موفق به کسب رتبه‌های دوم و سوم شدند که به این تیم‌ها به ترتیب ۱۰۰ میلیون و ۵۰ میلیون ریال جایزه‌ اهدا شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان در مراسم اختتامیه این استارتاپ به اهمیت و جایگاه استارتاپ‌ها در رونق کسب و کار اشاره کرد و اظهار داشت: استارتاپ براساس ایده‌ای خلاقانه ایجاد می‌شود.

احمد خسروی اضافه کرد: آنچه در استارتاپ حائز اهمیت است تشکیل تیم قوی و تلاش گروهی آنها برای رسیدن به هدفی مشترک است که این مهم عامل موفقیت در کار تولید به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه از ایده‌های برتر در این استارتاپ در راستای آغاز کسب و کاری نوین حمایت خواهد شد، گفت: همه مسوولان باید از خلاقیت و نوآوری جوانان در راستای کارآفرینی و اشتغالزایی بهره بگیرند.

خسروی با اعلام اینکه یکی از رسالت های این شرکت حمایت از کسب و کارهای نوین است، گفت: تاکنون با همکاری دانشگاه های کردستان، آزاد اسلامی، علمی کاربردی و پارک علم و فناوری استان پنج استارتاپ با موضوعات آب، طیور، گیاهان دارویی و سنگ و گردشگری برگزار شد.

وی یادآور شد: استارتاپ فرش دستباف هم امروز با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان در راستای پروژه خوشه فرش استان که از اواخر سال گذشته اجرای آن آغاز شده؛ برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان با اشاره به اینکه این رویداد با رعایت کامل همه دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار شده است، افزود: یکی از شرایط شرکت در این رویداد ارائه کارت واکسن کرونا(دز دوم) بوده و استفاده از ماسک هم برای همه شرکت کنندگان الزامی است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان هم گفت: فرش دستباف کردستان پتانسیل خوبی برای حضور در عرصه های جهانی را دارد و توانایی رقابت با کشور هایی که دراین زمینه مشغول به فعالیت هستند را دارا است .

سید جمیل احمدی افزود : در طول مدت زمان اجرای استارتاپ نکات و مسائل مهمی را مشاهده می کردیم که جای خوشنودی و خوشحالی دارد که برای اولین بار چنین رویداد بزرگی در زمینه فرش دستباف در کردستان رخ می‌دهد .

وی اضافه کرد: فرش دستباف کردستان پتانسیل مناسب و کافی برای حضور بیشتر و بهتر در بازارهای جهانی دارد و توانایی رقابت با کشور هایی که دراین زمینه مشغول به فعالیت هستند را دارا است .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان ادامه داد: برگزاری این چنین استارتاپ ویکند هایی در گام اول آشنایی های لازم را در زمینه اصول اولیه استارتاپ فراهم می‌سازد و سپس باعث ایجاد نوآوری و شکوفایی و خلاقیت های مختلف در ایجاد کسب و کار ها می‌شود.

خوشه صنعتی عبارت است از مجموعه ای همگن از صنایع که در مناطق جغرافیایی به سبب وجود مزیت های خاص و یا سرمایه های قوام یافته اجتماعی همچون فن و مهارت با اهداف اقتصادی شکل گرفته و همکاری توام با رقابت با یکدیگر دارند.

تاکنون ۱۴ خوشه فرش در کشور اجرایی شده است که با توجه به اینکه هر کدام در حوزه جغرافیایی متفاوتی بودند به دلیل وجود فرهنگ و زیرساخت های مختلف، اولویت های آنها یکسان نبوده ولی امکان دارد دستاوردهای مشترکی حاصل شده باشد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن