صندوق نوآوری و شکوفایی

حضور جدی تر صندوق‌های پژوهش و فناوری در دانشگاه ها

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهان حضور جدی‌تر صندوق‌های پژوهش و فناوری در دانشگاه‌ها شد و گفت: یکی از مشکلات دانشگاه‌های کشور حضور نداشتن جدی این صندوق‌ها است که باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.


پیشران اقتصاد، علی خیرالدین در نشستی با رییس هیات عامل و معاونان صندوق نوآوری گفت: تبدیل ایده به نمونه آزمایشگاهی در دانشگاه‌های کشور به امکانات نیاز دارد و در این زمینه وجود سرمایه برای تامین تجهیزات ضروری است.

وی مشکل دیگر در دانشگاه‌های کشور را رها کردن ایده‌های با قابلیت تجاری‌سازی عنوان کرد و گفت: با کمک صندوق‌های پژوهش و فناوری می توان ایده‌های نوآورانه را در دانشگاه‌ها به نمونه آزمایشگاهی تبدیل کرد، لذا باید به این مسئله توجه داشته باشیم تا خلاء‌ها رفع شوند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم ادامه داد: از جمله مشکلات دانشگاه‌های کشور این است که صندوق‌های پژوهش و فناوری آن چنان که باید وارد دانشگاه‌ها نشده‌اند تا به تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه و فناورانه کمک کنند.

خیرالدین با تاکید بر ضرورت تقویت شتاب دهنده‌های دانش بنیان برای حمایت از ایده‌های فناورانه گفت: برای افزایش شتاب دهنده‌ها باید برنامه‌ریزی کنیم تا از صاحبان ایده حمایت بیشتری صورت گیرد.

وی مهمترین اولویت معاونت فناوری وزارت علوم را ارتباط و تعامل قوی بین دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری اعلام کرد و گفت: در این زمینه همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا این تعامل به بهترین شکل ممکن برقرار شود. ‌

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن