استارتاپ

راه اندازی خط تولید دو استارتاپ ایرانی در ترکیه و بوسنی

۲ استارتاپ ایرانی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در ترکیه و بوسنی صاحب خط تولید می شوند.


پیشران اقتصاد، مرضیه شاوردی مدیر توانمند سازی صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای توسعه بازار‌های فروش شرکت‌های دانش بنیان، برنامه یک شنبه‌های صادراتی را از ابتدای سال ۱۴۰۰ طراحی و اجرا کرده است.

وی افزود: در این برنامه ها، امکان ملاقات‌های تجاری را میان شرکت‌های استارتاپی با شرکای بالقوه در بازار‌های جهانی فراهم می‌کنیم همچنین اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری از دیگر اقداماتی است که توسط صندوق نوآوری در یک شنبه‌های استارتاپی دنبال می‌شود.

مدیر توانمند سازی صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: تاکنون ۲۰ برنامه از این یک شنبه‌ها برگزار شده که هر هفته از هیئت تجاری یک کشور دعوت می‌شود تا با محصولات استارتاپ‌های ایرانی آشنا شوند به عنوان مثال در بیستمین برنامه میزبان کشور گامبیا بودیم.

شاوردی ادامه داد: از جمله حمایت‌هایی که صندوق نوآوری در راستای یک شنبه‌های استارتاپی می‌کند این است که در صورت نیاز خط تولید شرکت‌های ایرانی را در کشور هدف راه اندازی می‌کند که این حمایت تاکنون در دو کشور بوسنی و ترکیه عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: توانمندسازی شرکت‌های استارتاپی برای صادرات، آموزش و مشاوره، حمایت از ثبت نشان تجاری، ثبت طرح صنعتی در کشور هدف، دریافت استاندارد‌های صادراتی، حضور در نمایشگاه‌های خارجی، غرفه دائمی در نمایشگاه‌های داخلی و در کنار تمام این ها، ارائه تسهیلات مالی برای شرکت‌ها از جمله خدمات و حمایت‌هایی است که صندوق نوآوری در اختیار شرکت‌هایی قرار می‌دهد که قصد صادرات محصولات خود دارند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن