استارتاپ

۴۰ پلت‌فرم دیجیتال ایرانی با هدف گسترش آموزش مجازی

با طراحی ۴۰ پلت فرم دیجیتال توسعه یافت. این نیاز در روزهای همه گیری بیماری کرونا خود را بیشتر نشان داد و بومی‌سازی برنامه‌های این‌چنینی به یک ضرورت ملی بدل شد.


پیشران اقتصاد، عزم جدی دارد تا از شرکت‌های تولیدکننده چنین پلت‌فرم‌هایی حمایت و آنها را در این مسیر یاری کند. در همین راستا، مدل‌های مختلفی از برنامه‌های دیجیتال برای ارائه آموزش طراحی و تولید شد. از آن جمله می توان به «سیستم جامع دانشجویی دانش»، «پلتفرم آموزش و عرضه مواد اولیه هنر های دستی»، «بستر آموزش ویدیویی موثر آنلاین»، «سامانه آموزش مجازی»، «سامانه هوشمند مدارس»، «وب سایت و اپلیکیشن استاد سلام»، «اپلیکیشن و سامانه معرفی و ثبت نام کلاس های آموزشی» و غیره اشاره کرد.

نرم‌افزارهایی که توسط فناوران کشور تولید شدند و در اختیار نظام آموزش کشور قرار گرفتند. این برنامه‌ها به دانش‌آموزان و دانشجویان کمک کرده است تا بتوانند در روزهای بحرانی، به شکلی مجازی سرکلاس‌های خود حاضر شوند و از کسب علم، دور نمانند.

سال ۱۹۹۹ برای نخستین بار در سمیناری بین‌المللی مفهوم آموزش آنلاین مطرح شد. روزی که شاید فکر آن را نمی کردند این مفهوم نوین به مدارس و آموزش‌های درسی نیز تسری یابد. مدلی از آموزش که در حوزه‌های مختلفی چون ادارات، مشتریان یک بنگاه اقتصادی، مدارس، آموزشگاه‌ها و غیره کاربردی است و باعث کاهش اثرات زیست‌محیطی، بهبود کارایی و تولید، ذخیره زمان، صرفه‌جویی اقتصادی و غیره می شود.

آموزش مجازی یا آموزش الکترونیکی بر بستر اینترنت و از راه دور امکان‌پذیر است و می‌تواند پاسخی فناورانه باشد برای آموزش‌هایی که امکان برگزاری آنها به شکل حضوری ممکن نیست و شاید این مدل آموزشی در آینده به واسطه توسعه فناوری و نوآوری‌های بشر، جایگزینی برای مدارس و دانشگاه‌های فعلی شود.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن