استارت آپ ها

استارتاپ‌های عجیب جهان

کسب‌وکارهای نوین در جهان امروزی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. حالا اما، استارتاپ‌های عجیب با کارکرد‌های متفاوت مانند فروش هوا در حال رشد هستند.


به گزارش پیشران اقتصاد، در چند سال اخیر، کسب‌وکارهای نوآور و استارتاپ‌های زیادی در دنیا راه‌اندازی شده‌اند. اگرچه برخی از آن‌ها به نوعی در زمره استارتاپ‌های عجیب قرار می‌گیرند، اما توانستند در میان مردم جای خود را پیدا کنند و به درآمدهای بالایی هم دست یابند.

استارتاپ‌ها معمولا مطابق با نیازهای جامعه شکل می‌گیرند. چرا که هویت آن‌ها رفع نیازهای اغلب افراد جامعه است. در این میان برخی از افراد با توجه به نیازهای عجیب و غیرقابل توجیه مردم دست به ایجاد تعدادی از استارتاپ‌های عجیب زده‌اند.

استارتاپ Celestis، Inc

این استارتاپ مراسم یاد بود افرادی را که از دنیا رفته‌اند، به شکل عجیبی برگزار می‌کند. Celestis بقایای انسان‌هایی که سوزانده شدند را به فضا پرتاب می‌کند. روشی که به عنوان دفن فضایی شناخته می‌شود. این استارتاپ یکی از شرکت‌های تابعه شرکت فضایی خصوصی Space Services Inc است.

کاربران این نوع استارتاپ‌ها‌ی عجیب، همیشه می‌توانند برای یادآوری و تجلیل از عزیزان خود، آنها را در فضا ردیابی کنند. اگر چه که این اقدام مانند یک داستان علمی تخیلی است، اما Celestis به مشتریان خود کمک می‌کند تا همواره ارتباط خود را با متوفی حفظ کنند.

نکته جالب دیگری که درباره این استارتاپ وجود دارد، زمان تاسیس آن است. Celestis از سال ۱۹۹۴ شروع به کار کرد، یعنی زمانی که ایده‌ها و شرکت‌های استارتاپی مانند امروز در جهان مورد توجه نبودند.

کسب‌وکار عجیب Died in House

برای بسیاری از افرادی که قصد خربد یک خانه را دارند، مهم است که از پیشینه آن خانه مطلع شوند. مواردی مانند قتل، مرگ و غیره که ممکن است در هر خانه‌ای اتفاق بیفتد، جزو ویژگی‌هایی است که برای هر خریداری مهم است. اما مشاور مسکن ملزم نیست به خریدار بگوید که آیا قتل، خودکشی یا مرگ خشونت‌آمیز دیگری در خانه انتخابی شما رخ داده‌است یا نه.

استارتاپ Died InHouse، موارد قتل، خودکشی، مرگ‌های مشکوک یا طبیعی را که در یک آدرس خاص رخ داده‌‌اند، جستجو می‌کند. همچنین فعالیت‌ها یا آتش‌سوزی‌ها در آزمایشگاه متابولیک را می‌یابد. این نوع استارتاپ‌های عجیب به کاربران خود کمک می‌کند تا تصمیم بگیرند یک خانه را بخرند یا به موردهای دیگری فکر کنند.

این استارتاپ در پایگاه داده خود تاکنون ۴٫۵ میلیون خانه را ثبت کرده است و مشتریان ۳۰ هزار خانه را جستجو کرده‌اند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن