رینوتکس

افتتاح رینوتکس ۲۰۲۲ تبریز

ظهر امروز ۲ آبان آیین افتتاح بزرگترین رویدار فناوری آذربایجان شرقی، ربع رشیدی (رینوتکس تبربز ۲۰۲۲ ) با حضور وزیر کشور، معاون فناوری وزیر عتف، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار و جمعی از مدیران کل آذربایجان شرقی برگزار شد.


استقرار دبیرخانه دائم نمایشگاه رینوتکس در تبریز

به گزارش پیشران اقتصاد؛ معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حوزه علم و فناوری دو نمایشگاه به صورت جدی در کشور برگزار می شود که یکی از آنها نمایشگاه اینوتکس است که به وسیله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود و همچنین امیدواریم دبیرخانه دایم رینوتکس به نمایندگی از وزارت عتف در تبریز مستقر شود و این رویداد مهم هر سال و بصورت ملی و سپس بین المللی تداوم یابد.

علی خیرالدین گفت: طرح ایجاد سه ناحیه نوآوری در تبریز در کمیسیون مربوطه مطرح خواهد شد که امیدواریم به زودی این سه ناحیه نوآوری راه اندازی شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه با این ابتکاری که در آذربایجان شرقی اتفاق افتاده است در حوزه نوآوری و فناوری ارتباط خوبی با دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و پارک علم و فناوری ایجاد شده است.
معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که حدود ۵۰۰ واحد فناور در پارک داریم، گفت: حدود شش هزار شغل دانش بنیان تنها در پارک علم و فناوری ایجاد شده است که این موضوع نشان می دهد پارک می تواند بستر خوبی برای رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان باشد.
خیرالدین اظهار کرد: مشکل اصلی این حوزه این است که محصولات دانش بنیان به وسیله دستگاه ها خریداری نمی شود یعنی اقتصاد سنتی هنوز در مقابل اقتصاد دانش بنیان مقاومت می کند که در این زمینه بسیاری از این شرکت ها دچار مشکل هستند و نمی توانند محصولات خود را به فروش برسانند امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه تا حدودی این مشکلات را بر طرف کنیم.
وی به کارکرد سامانه نظام ایده و نیازها برای احصا نیازهای منطقه و معرفی ایده ها اشاره کرد و افزود: شرکت های دانش بنیان باید به نیاز بازار توجه داشته باشند.

 

فعالیت‌های دانش بنیان بسیار خوبی در آذربایجان‌شرقی انجام می‌شود

وزیر کشور نیز در این مراسم گفت: آذربایجان شرقی ظرفیت بسیار زیادی در حوزه های صنعتی و دانش بنیان دارد که رشد و توسعه در حوزه دانش بنیان موجب افزایش بهره وری و ثروت افزایی می شود که این موضوع بسیار مهم و قابل توجه است.
احمد وحیدی با اشاره برگزاری نمایشگاه های مختلف در حوزه اقتصادی مانند نمایشگاه سرمایه گذاری و اقدامات خوبی که در این حوزه اتفاق افتاده است، گفت: باید کارهای زیادی در حوزه پژوهش انجام دهیم و امیدوارانه تر و پرتلاش تر بیش از گذشته به جلو حرکت کنیم که این بزرگترین سیلی به دشمن است.
وی با بیان این که پرچم علم و فناوری نباید یک لحظه از حرکت بایستد، تاکید کرد: شهر تبریز ظرفیت و امکانات بسیاری برای حرکت های علمی دارد به طوری که بیشترین ایده های نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲ مربوط به استان آذربایجان شرقی است و این نشان دهنده این موضوع است که فعالیت های بسیار خوبی در این حوزه انجام می شود.

 

تدوین سند راهبری برای حوزه دانش بنیان آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی نیز در ادامه گفت: برگزاری این نمایشگاه حرکت بسیار بزرگ و ارزشمندی در این حوزه است و امیدواریم که این حرکت تداوم داشته باشد.
عابدین خرم با اشاره به اهمیت تجمیع و بهره مندی از ایده های خلاق و نوآور در نمایشگاه رینوتکس اظهار کرد: از نیمه دوم سال گذشته سند جامعی برای استان تهیه شده که این سند برای راهبری تمام افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند آماده شده است.
وی ادامه داد: بخش قطعه سازی و خودروسازی، صنعت چرم و صنایع غذایی و بخش معدن از جمله اهداف مهم تعیین شده برای تحرک اقتصادی است که رشد و توسعه این حوزه ها در این سند لحاظ شده است.

 

ثبت نام هزار و ۷۱۰ طرح فناورانه

در ادامه این مراسم مشاور فناوری و نوآوری استاندار آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر تشکیل دبیرخانه دایم نمایشگاه رینوتکس گفت: هزار و ۷۱۰ طرح فناورانه با حضور هزار فناور در این دوره از نمایشگاه شرکت کرده‌اند که هزار و ۴۰۰ طرح به صورت ایده فناورانه است.
عبدالرضا فلاح با اشاره به اهمیت اجرای عدالت نوآوری گفت: در این نمایشگاه از ۱۸ استان طرح داریم، استان های همجوار و تهران و اصفهان بخشی از این استان ها هستند.
وی گفت بعد از تبریز، شهرستان‌های هشترود، مراغه و اهر به عنوان بیشترین طرح فناورانه در این نمایشگاه شرکت کرده اند.
وی ادامه داد: در بخش جشنواره داورانی از اعضای هیأت علمی و صاحب نظران در دو روز باقی مانده نمایشگاه، طرح‌های فناورانه را ارزیابی می کنند.

نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲ تا ۶ آبان ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

برای دیدن گزارش تصویری افتتاحیه این مراسم کلیک کنید.

فاطمه ملک‌پور

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن