استارت آپ ها

استارتاپ‌ها حلقه اولیه حرکت کشور به سوی دانش‌بنیان‌شدن هستند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: استارتاپ‌ها حلقه اولیه رفتن به سوی دانش‌بنیان شدن هستند که باید در سطح ملی آنها را توسعه دهیم و در گام دوم نیاز به آموزش مهارت‌های دانش‌بنیان است که از طریق آن اشتغال ایجاد می‌شود.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ غلامحسین حسینی‌نیا در نشست صمیمانه با استارتاپ‌ها و واحدهای فناور گلستان که با مسابقه مهارتی ارائه ایده همراه بود اظهارداشت: تا سه سال آینده حدود ۷۱ میلیون شغل موجود جهان به دلیل نداشتن کارکرد از بین خواهد رفت و ۷۸ میلیون شغل متکی به علوم دانش‌بنیان ایجاد خواهد شد که این اختلاف هفت میلیونی زمینه خوبی برای اشتغال همراه با علم و فناوری است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: در گام دوم نیاز است تا مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای وارد میدان عملیاتی شوند و یک حلقه متصل و زنجیره‌وار بین دانش‌بنیان، فنی و حرفه‌ای و ارتباط آنها با صنعت باید ایجاد و برقرار شود.

حسینی‌نیا افزود: نقشه توسعه کشور بر سه مفهوم استارتاپ‌ها، فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای و نیز فعالیت‌های بخش صنعت پایه‌گذاری و نهادینه شده که در این مسیر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اقدام به برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی کرده و باید فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه نهادینه شود.

وی ادامه داد: اگر این سه مفهوم نقشه توسعه کشور بخواهد اجرایی شود، باید مانند یک زنجیره به هم متصل شوند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: در سازمان در هر کجا که پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری وجود داشته باشد، مجوز آموزشگاه از نوع الف می‌دهیم که این مدل آموزشگاه‌ها می‌توانند دوره آموزش مهارتی دانش بنیان تعریف و براساس قانون و مقررات سازمان آن را اجرا کنند.

در این نشست تعدادی از استارتاپ‌ها به ارائه ایده‌های نو خود پرداختند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن